Te weinig schijfruimte kan ik windows 10 toch installeren?

Ik heb diverse pogingen ondernomen om w10 te installeren (upgrade van W8.1) zonder succes. Na een factory reset heb ik 17GB ruimte vrij op de C. Er zou 20GB nodig zijn volgens de installatie eisen. Ik heb in opdracht van de mediatool een sd kaartje van 16GB bijgestoken. Toch blijft de tool aangeven dat ik nog 6GB tekort kom op de C.
Het is me 1 keer gelukt om de installatie voor te zetten tot 98% afronding, maar kreeg toch weer een foutmelding.
Mijn conclusie is, met een kleine ssd onder de 20GB vrij is W10 installeren onmogelijk. Ik hoor graag de visie van een expert.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het SD kaartje zal niet meetellen met het geheugen.

DIt is alsof je een jerrycan in de auto zet en verwacht dat hij tijdens het rijden zonder jou toedoen en zonder te stoppen bijtankt. (even een makkelijke vergelijking)

Enige oplossing die ik direct zie is; windows 8 eraf halen en 32bit versie van windows 10 erop te zetten. Dit bij voorkeur zonder upgrade tool maar direct via CD/USB.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt W10 downloaden en tijdens de installatie (het gedeelte dat nog binnen W8.1 draait) ervoor kiezen om een CD of USB-stick te maken. Daarvanaf kun je dan W10 booten. Aangezien je de stick vanaf W8(.1) hebt gemaakt is de update toch gratis.