Ik heb onlangs de upgrade gemaakt naar windows 10 en perongeluk windows old verwijdert hoe kan ik mijn pc terugzetten in factory settings?

Zoals ik al zei heb ik dus windows 7 perongeluk verwijdert. Nu wil ik terug naar windows 7 omdat er veel dingen niet werken op windows 10 zoals setting kan ik niet openen, sommige apps, de apps van windows...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je pc beschikt over een herstelpartitie kan je deze tijdens het opstarten aanspreken met het indrukken van een bepaalde toets of toetsencombinatie bereiken
dat verschilt per merk type laptop/pc
Zie handleiding of zoek op internet naar recovery key merk laptop/pc etc

ook als je het serie nummer van windows 7 weet, zie sticker ?
dan kan je met een losse windows 7 dvd aan de slag, let op het de juiste versie windows 7 is en of je 64 bits of lager hebt (64 bits is altijd beter)
let wel als je32 bist upgrade nar 64 bits dan moet alles er af maar aangezien je toch aan een fabrieks installatie dacht is het te overwege
(mocht dat een keuze zijn die je moet nemen)

op het internet kan je ook wel een usb versie van windows 7 vinden
kost wat werkt maar is handig te hebben

doe dit wel binnen 30 dagen anders kan je niet meer terug
het schijnt wel te kunnen maar niet zonder trucjes

Overigens die terug naar windows 7 zetten die in de link staat is waarschijnlijk
niet meer van toepassing op jouw situatuie omdat je windows old hebt weggegooit

Je beste optie is inderdaad de fabrieksherstel

doe dit binnen de 30 dagen nadat je windows 10 er op hebt gezet.
capthavoc
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga naar je instellingen en zoek naar systeemherstel. Dan zie je ergens in dat scherm een optie staan om terug te gaan naar de oude Windows. Selecteer die optie en klik dus op ''Aan de slag''. Volg de stappen. Het terugzetten kan overigens wel een tijdje duren.