Hoe kan ik mijn batterij weer laten werken?

Ik heb een Samsung series 5 NP535U3C-A03NL (windows 10), gisteren begon de accu gek te doen. Ik had hem tot 50% opgeladen en op standby gezet. 20 minuten later, toen ik hem wer aan deed stond hij op de 8%.

Ik laadde hem voor 10 minuutjes op, en hij stond weer op de 100%. Na 10 minuten niet laden, stond de batterij weer op 8%. Gisteravond probeerde ik het opnieuw helemaal op te laden maar bij de 79% stond dit bericht: (aan netstroom, batterij wordt niet opgeladen).

Ik heb mijn laptop nu al bijna 3 jaar, en nog nooit problemen met de accu gehad. De laatste tijd wel vaak last van Windows 10 bugs, maar die heb ik allemaal al opgelost.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb mijn laptop hard nodig, dus dit probleem komt een beetje op het verkeerde moment! Moet ik desnoods een nieuwe accu kopen? Dat kost van 120 euro....

Toegevoegd na 3 uur:
Ik zie nu dat het lampje van mijn batterij groen wordt bij de 83%, misschien komt dit door de batterij?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ken je niemand met dezelfde laptop? Dan zou ik het eerst eens proberen met een goede batterij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb ziet met mijn tablet gehad toen ik had geprobeerd hem in de auto op te laden; gigantische klap gehad. Is wel weer goed gekomen gelukkig. Maar als hij alleen aan het lichtnet is geweest, is er vrees ik meer aan de hand.

Antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde gehad. Een nieuwe batterij gekocht, maar bleef hetzelfde. Op een gegeven moment kwam hij niet meer verder dan 1%.

Het is een virus geweest denk ik. Scanner erover gehaald, fabrieksinstellingen hersteld, toen is het een paar dagen goed geweest. Helaas kwam het terug.

Hele systeem eraf gehaald, en opnieuw erop gezet.
En hij doet het nu al ongeveer een maand weer perfect :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou trouwens altijd eerst een systeemherstel kunnen proberen, en scannen in de veilige modus.