Kan iets misgaan met Windows10 downloaden?

Ik gebruik Windows7 en wil naar Windows10, maar bij de downloadinstructies naar Windows10 wordt geadviseerd een lege dvd met minstens 4 GB ruimte in te zetten, 'if you want to create media'. Wat wordt daar mee bedoeld? Ik heb nogal wat fotobestanden op mijn computer, wordt dat met 'media' bedoeld ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

je kan windows 10 downlaoden als een zeg maar upgrade bestand dat direct van de pc wordt geinstalleerd
maar je kan ook een iso file downloaden en deze op DVD branden zodat je vanaf daar kan opstarten
insert media betekent hiet gewoon dat je een lege DVD moet invoeren om de windows 10 setup op dvd te zetten zoals je nu een windows 7 dvd hebt
in principe is dit een goeie stap om eerst te doen
en daarna en backup te maken van je documenten etc

daarna kun je gerust upgraden naar windows 10 in principe kun je dat gewoon vanaf
de windows update doen
maar die windows 10 setup op dvd is een goeie manier op er voor te zorgen dat mocht het fout gaan
dat je niet eerst windows 7 er weer op moet zetten voordat je een nieuwe poging kan doen om er windows 10 op te zetten
deze hoeft niet te wachten op de updates
die je na een clean install van windows 7 nog zou moeten doen

dus kortom maak die dvd (64 bits het liefst)
Maar je kan ook een combi 32/64 maken maar daarvoor heb je waarschijnlijk een dual layer dvd voor nodig .

let even op welke versie windows je nu hebt, een 64 bits is het meest waarschijnlijke
maar mocht je een 32 bits hebben dan moet je inderdaad het beste
helemaal clean installeren
anders krijg je automatisch een 32 bits windows 10
en dat kan je beter niet doen.

opm die windows 10 iso dvd kan je ook achteraf wel krijgen
dus de volgorde eerst branden en dan upgraden is niet perse noodzakelijk maar kan wel heel veel tijd schelen mocht het tijdens het upgrade toch fout gaan.
capthavoc
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met media wordt een Dvd bedoeld waarop je Windows 10 kunt branden; maar als je rechtstreeks upgradet hoeft dat helemaal niet.