ik heb een vraag. hoe maar ik mijn microsoft account los van mijn laptop zonder dat er aan mijn mail of wat dan ook wat veranderd?

ik heb een probleempje. ik heb pas een nieuwe laptop. ik had er meteen een wachtwoord op gezet maar toen ik na een tijdje iets via mijn laptop in mijn notities wou zetten moest ik inloggen met mijn mail. die gegevens zijn namelijk van mijn mail. dat heb ik gedaan maar nu moet ik als ik afmeld van mijn laptop en dan weer wil aanmelden moet ik de gegevens van mijn email geven. mijn laptop zit dus eigenlijk vast aan de gegevens die ik bij mijn mail gebruik. dat wil ik weer terug veranderen. ik wil dat ik mijn eigen wachtwoord kan instellen en dat alles van mijn mail buiten mijn laptop staat. maar mijn mail moet wel nog blijven bestaan. kan iemand me alsjeblieft helpen?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent blijkbaar ingelogd met een Microsoft account. Je kan echter ook inloggen met een lokaal account, De laptop wordt dan als het ware losgekoppeld van je Microsoft account. Dit betekent wel een mindere integratie van Microsoft diensten in je Windows systeem ( hoeft niet perse een nadeel te zijn).
Een lokaal account maak je als volgt aan: Start→instellingen→accounts. Je hebt daar de optie "in plaats daarvan aanmelden met een lokaal account. Hier kan je dat aanmaken.
Je email blijft verder ongewijzigd. Als je een email client gebruikt heb je hier je Microsoft account aan gekoppeld en zal dus gewoon in je postvak binnen blijven komen. Kijk je je email als webmail, dan zal er al helemaal niets veranderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet verstandig. volg het pad dat ik met de → heb aangegeven. Ik ben uitgegaan van een W10 systeem. in W8 kan je het vinden onder account. In de charmbalk zoeken naar account, daar zie je dezelfde mogelijkheid om een lokaal account aan te maken