als ik van deze website (link in beschrijving) windows 8.1 download en op een stick zet, is die stick dan bootable?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, de stick is dan bootable.
Tenminste, als je pc zo ingesteld is dat ook vanaf een usb-stick opgestart kan worden.
Daarna kun je Windows 8.1 installeren.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor het snelle antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom wil je Windows 8 downloaden als 10 ook kan? Voor de installatie van 10 kun je de code van 8 gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Kishkumen Sommige mensen vinden Windows 8.1 (Windows 8 is wat heel anders, heeft geen bureaublad.)veel fijner werken, ik ook. Ook heeft Windows 8.1 minder bugs dan 10 omdat het ouder is. Daarnaast geeft Microsoft niks om de privacy van Windows 10 gebruikers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Kaj931. Windows 8 en 8.1 hebben beide een bureaublad. Bij 8.1 hebben ze alleen gezorgd dat je standaard kan booten naar het bureaublad in plaats van de tegels, maar het kan bij beide en er zit geen verschil tussen. Windows 10 privacyopties zijn inderdaad slecht, maar dit valt ook prima te tweaken zodat je niet wordt 'gevolgd'.