Kan ik mijn Vista-registry importeren in Windows 7 RC1?

Dit om te voorkomen dat ik de programma's opnieuw moet installeren. Mijn programma's en data staan namelijk op twee andere, afzonderlijke, partities.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Maar...

Ooit zul je tegen een probleem oplopen. Een moeilijk op te lossen probleem, waarvan de oorzaak niet helder is.

Als je je programma's op deze slinkse manier hebt overgezet, zul je je altijd afvragen of het probleem daardoor is veroorzaakt, dan wel of de oorzaak elders ligt. Je zult altijd twijfel hebben. Dit alleen al zou voor mij reden zijn, de programma's toch maar opnieuw te installeren.

Verder zijn de registry keys van verschillende programma's niet van elkaar te scheiden. Je kunt niet altijd het ene programma wel via jouw slinkse manier overzetten, terwijl je het andere programma wel netjes installeert. Een aantal registry keys is namelijk gedeeld. Wat dat betreft is het dus alles of niets. En aangezien je kunt vermoeden dat er altijd wel één programma zal zijn dat zich tegen jouw slinkse methode verzet, kun je geen enkel programma via die methode overzetten.

Dus je hebt twee goede redenen om de nette weg te bewandelen.

De enige reden om het toch te proberen zou zijn: voor de "hack-waarde" die deze methode heeft. Maar reken er vast op dat je het dat puur daarvoor moet doen. Tijd zul je er niet mee besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je zinvolle en nuttige antwoord. Al zet ik vraagtekens bij je gebruik van het woord slinks: http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniemen/slinks. Ik heb een legale versie van Vista en wil een legale versie van W7 installeren zonder al te veel rompslomp. Daar is niets slinks aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oepsie, zo wassie natuurlijk niet bedoeld... Excuses! Met slinks bedoelde ik: een niet-bedoelde, niet-voorziene manier gebruiken om iets voor elkaar te krijgen. Dus geheel los staand van het feit dat jouw akties geheel legaal zijn.

Andere antwoorden (2)

Ik zou dat niet doen, dat gaat geheid fout...
gewoon opnieuw installeren...

no shortcuts here...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Programma's moet je eigenlijk altijd opnieuw installeren om complicaties te voorkomen. Ik weet de registryverschillen niet precies maar ik raad het je af.