Op een gewone PC kun je het omgekeerde vraagteken (Spaans) vormen met ALT168, maar op mijn laptop lukt me dat niet. Hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Twee stappen:

1. Zet Numlock aan als die nog uit staat.

2. Druk op de blauwe Fn-toets linksonder op je toetsenbord. Houd deze ingedrukt. Terwijl je die Fn-toets ingedrukt houdt, maak je op de normale manier je ¿: druk ook een Alt-toets in, druk vervolgens 168 in, en laat de Alt-toets los. Daarna mag je ook de Fn-toets weer loslaten.

Kies voor de cijfers 168 dan wel de blauwe cijfers die je vindt op de toetsen rond de K. Dus niet de witte cijfers bovenaan je toetsenbord.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Dan kun je in dit geval best even een word document maken en via invoegen > symbolen het omgedraaide vraagteken opzoeken.

Vervolgens kopiëren en plakken als je het ergens anders wilt gebruiken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het ook met de rechter alt+vraagteken. Misschien kan jouw laptop dat ook wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een laptop mist vaak het numeric-key-path; dat is dat losse blokje van ~16 toetsen helemaal rechts op het toetsenbord.
Meestal kun je die numeric-toetsen dan tijdelijk 'mappen' op het wel aanwezige gedeelte van het toetsenbord door een toetscombinatie (zie grijze symbolen op je toetsenbord) met gebruikmaking van de functietoets-toest (meestal aangegeven met Fn). Op dat moment functioneren de letters U,I,O,P en H,J,K,L enz. als een numeric-keypath en kun je hier weer met ALT-combinaties werken zoals je gewend bent.
Aan het eind moet je de mapping weer ongedaan maken om normaal te kunnen werken.