Andere laptop (en van XP naar 7), hoe instellingen/gegevens van programma's overzetten?

Als ik een nieuwe laptop/pc koop, waarbij ik voorheen XP had en nu Windows 7, hoe kan ik dan het beste/makkelijkste instellingen/gegevens van programma's (zoals bv. van oude belastingaangiftes) meenemen of overzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Helaas, hier is geen algemeen antwoord op te geven. Het is in principe de bedoeling dat documenten, afbeeldingen automatisch door programma's worden opgeslagen in de map Mijn documenten en subfolders (geldt ook voor de Belastingaangiftes). Maar programma's of gebruikers kunnen hier makkelijk van afwijken.
Instellingen zijn al helemaal verspreid over het systeem in ini-bestanden, cookies, register, browserprofielen, enz.

Het is hoe dan ook een goed moment om alle belangrijke documenten op een usb-harde schijf of usb-stick te backuppen.

Start programma's op en kijk waar normalerwijze documenten worden opgeslagen en kijk of daar iets te vinden is.

Het belangrijkste advies is dus om als het even kan de oude pc nog een maand of wat in de buurt te houden om eventuele niet overgekomen gegevens alsnog te vinden.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De belangrijkste gegevens op een stick zetten en weer naar je nieuwe PC. laden

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hoeft het natuurlijk niet naar je nieuwe PC te laden, als je ze maar op een stick hebt staan. Zo heb je ze meteen beschikbaar als je ze ooit nodig hebt.