De termen 32-bits en 64-bits hebben betrekking op de manier waarop de processor (ook wel CPU genoemd) van een computer omgaat met gegevens. De 32-bits en 64-bits versies van Windows zijn ontworpen voor gebruik op computers met 32-bits of 64-bits processors.

64-bit versies van Windows kunnen meer geheugen gebruiken dan 32-bit versies van Windows. Het schakelen tussen processen wordt daardoor versneld. Als er meer gegevens in het Random access memory (RAM-geheugen) kunnen worden geplaatst, hoeft de vaste schijf niet te worden geraadpleegd bij het schakelen tussen processen. Hierdoor worden de prestaties van programma's verbeterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga als volgt te werk om na te gaan of op uw computer een 32-bits of een 64-bits versie van Windows in Windows 7 of Windows Vista wordt uitgevoerd:

Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.

Bij Systeem kunt u het systeemtype weergeven.
rose
13 jaar geleden
Als je 'oude' randapparatuur hebt werkt deze vaak niet meer omdat de leverancier geen 64 bits divers wil maken. Blijf dan lekker op 32 bits, want dat werkt voor normaal gebruik net zo goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder de 64 bits zie je altijd de extra map
program files (x86)
capthavoc