Waarom doet mijn minecraft server het niet?

Zodra ik Windows Firewall helemaal uitzet doet hij het wel, maar op het moment dat ik hem aanzet, en een uitzondering maak voor de Minecraft Server, doet hij het niet.

Hoe zorg ik dat hij het wel doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
16.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet hij het dus wel? Cool :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar alleen als firewall helemaal uitstaat, en dan is me pc niet meer beveiligd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eeeeey rob

Antwoorden (5)

U geeft eigenlijk zelf al het antwoord. De Windows Firewall staat bekend om dit soort problemen. Dit kan verholpen worden door het installeren van een andere Firewall ( gevolgd door het uitschakelen van de Windows firewall,om "conflicten " te voorkomen.
OP mijn PC staat Comodo Firewall en die is nogal pietjeprecies...maarrrr het kan dergelijke programma's in de "zandbak " zetten,zodat U gewoon optimaal de Minecraft server " kan inschakelen,gebruiken,benaderen... Heerlijk programma te vinden hieronder:

http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

LET OP ,DAT U de juiste neemt ,want er is degelijk een verschil tussen 32 en 64 bits.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: open de server.properties file van je Minecraft server in de kladblok. Bij 'online-mode' staat 'true', verander dat in 'false'. Bewaar het bestand en kijk of hij het nu wel doet.

Het zou ook kunnen dat je een verouderde versie van de server hebt, ga naar het Minecraft forum en download de allernieuwste versie (bijvoorbeeld van onderstaand forum)

Geen garanties, maar bij mij thuis draait er eentje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan aan enorm veel redenen liggen
Ik zal een paar opties opnoemen, met daarbij de oplossingen.

1. Windows firewall blokkeert m stiekem toch
2. Je poorten staan niet open
3. Je server.properties staan niet goed
4. Je probeert naar je eigen ip te connecten, terwijl de server op je eigen computer word gedraaid.

Oplossingen:
1. Schakel Windows firewall uit. Dit doe je door naar Start > Uitvoeren te gaan. Hier vul je in 'services.msc' (zonder aanhalingstekens uiteraard) en druk je op enter. Scroll naar beneden en zoek naar "Windows firewall". Klik deze aan, en druk links op 'Uit schakelen'.

Voor de mensen die denken dat dit gevaarlijk is, bullshit. In je modem/router zit ook een firewall, en die houd het meeste toch al tegen. De kans dat een hacker uit is op een particulier netwerk is sowieso al nihil.

Als je niet wil dat windows firewall nog opstart, druk je in services.msc met je rechtermuisknop op windows firewall > Eigenschappen > Opstartype zet je op 'Uitgeschakeld'. Zoals ik boven al aangaf is dit niet gevaarlijk.

2. Dit is een lastige. Minecraft draait standaard op poort 25565 (Staat ingesteld in je server.properties). Op http://portforward.com/ staan bijna alle routers, plus instructie om de poorten te forwarden. Forward de poort (TCP & UDP) 25565 door naar het ip adres van jou computer. (Eigen ip adres te vinden door Start > Uitvoeren > 'cmd' intypen, en dan ipconfig typen in het zwarte scherm, en op enter drukken. Onder ip-v4 vind je je eigen adres. (192.168.x.xx meestal).

3. Zet online-mode op true, bij server-ip vul je niks in.

4. Als je vanaf de pc waarop de server draait wilt spelen, verbind je met 127.0.0.1

Ikzelf heb verschillende minecraft servers in beheer gehad, en vond het een hoop gekut om dit op mijn eigen pc te doen. Daarom raad ik aan om er gewoon een te huren bij http://www.beneluxgaming.com of http://www.multiplay.co.uk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het zelfde probleem! Op een of andere manier blokte
Mijn laptop port 25565 en ik heb alles gedaan om het ongedaan te krijgen. Toen, voor de lol veranderde ik de port 25565 in port 20, en tadaa, het lukte ! Iedereen kon met server joinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je slim bent gebruik dan geen port forward maar hamachi zelfs domme mensen kunnen je computer dan hacken. je hebt logmein 2 nodig van hamachi dit werkt anders maar wel beter