Hoe maak ik een online minecraft server (niet local)?

Ik wil graag een server maken om met vrienden in te spelen maar ze wonen niet dichtbij genoeg om het op local te zetten. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Wat is er nodig:

- De bestanden: https://s3.amazonaws.com/MinecraftDownload/launcher/Minecraft_Server.exe
- Degelijke pc + internetverbinding.
- Een open port/poort in de router.
- Uitzondering in firewall voor java.

Optioneel:
- Toekenning meer RAM-geheugen
- Bukkit of iets dergelijks met plugins (voor inloggen / anti-griefing)
- 24/7 host
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dat heb ik en dan?
Je hebt de volgende dingen nodig:

*Pc met goede CPU, internet en RAM.
*Server bestanden (downloaden op www.minecraft.net )
* Open router poort of hamachi

Niet nodig maar wel handig:
+ pc die 24/7 kan draaien
+ bukkit voor plugins
+ plugins
+ cunstom ip ( www.no-ip.org.)

Kijk op YouTube voor een goede video hoe alles precies moet.

!Voor het open zetten van Uw poort moet je instellingen wijzigen in Uw router, bent U niet de eigenaar van Uw router vraag Uw internet eigenaar / ouders / verzorgers dan om de code en toestemming!