Kan ik de videokaart van mijn laptop vervangen of verbeteren?

Ik heb een IBM Thinkpad R40 (zie plaatje voor meer info) en die zou mijn favoriete spel moeten spelen, maar zoals verwacht doet die het dus niet. Hij (de laptop) voldoet aan alle eisen maar hij geeft een error tijdens het installeren (zie tweede plaatje). Mijn enige optie lijkt dan de videokaart te vervangen wat mij ook is aangeraden. Weten jullie of dat mogelijk is? of kan ik mijn spel op een andere manier wel spelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke os heb je dan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows XP

Antwoorden (1)

Nee, een videokaart vervangen in een laptop is niet mogelijk, alleen bij hele speciale gamelaptops kan dat. Echter is de error niet afkomstig van een hardware tekort. Er is iets anders aan de hand. Eerder is er iets mis met je DVD/DVDspeler/HDD of een probleem met je OS. Ik zou proberen de installatie te verwijderen en opnieuw te proberen, even kijken of de DVD niet vies/beschadigd is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dit spel had ik dus al eerder op een andere computer geinstalleerd met ook XP waar hij mee compatibel is. Beetje vreemd dat ie het niet hierop doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt niet alleen aan een OS of een spel het doet. Maar op dat punt zijn we niet eens. Een installatie is niet hetzelfde als het draaien van een spel zelf. De installatie mislukt, wellicht lukt bij een hernieuwde poging de installatie wel en draait het spel gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook proberen om je videokaart te updaten dmv Uniblue Powersuite Monitor. Hiermee verbeter je de prestaties van je laptop mbt onder andere gaming.