Ik heb geen geschikt modem voor een minecraft server wat moet ik doen?

Ik wou graag een eigen minecraft server maken maar volgens mijn vriend heb i niet het goede modem daar voor ik heb namelijk een kpn x-peria box of zo iets. Zelf kan ik gwn op de server maar andere mensen niet weet iemand hoe ik het wel kan doen???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Je kan geen verkeerd modem hebben. Misschien is er geen video voor, maar dat zegt niet dat het niet kan. Je kan het wel via je modem, maar ik zou het zeer afraden. Als je je ip adres in de internetbalk typt, kom je waarschijnlijk bij een kpn site. Daar moet je dan iets invoeren en dan kun je het port forwarden. Maar dit brengt grote risico's met zich mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is trouwens geen één modem dat standaard open staat voor minecraft, vanwege de risico's. Officiële servers gaan via echte servers en niet standaard computers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om je port te forwarden moet je verscheidene handelingen verrichten.
1. Ga in je browser naar 192.168.2.254
2. Je komt bij het inlogscherm, hier moet je inloggen. Probeer het eerst zonder wachtwoord, met admin, en vraag anders je ouders of zij het wachtwoord weten.
3. Klik op "Data", boven in de balk.
4. Klik in de lijst die dan aan de rechterkant verschijnt op "nat", daarna port mapping.
5. Druk onder de tekst over portmapping op een afbeelding die lijkt op een document, zoals die meestal op computers aangeduid worden. http://prntscr.com/3f2xpc
6. Je moet je LAN IP weten. Deze lijken meestal op 192.168.2.***
7. Open opdrachtprompt/cmd, typ ipconfig, en druk op enter.
8. Je LAN IP is het ipv4 adres van je LAN-Adapter, dit staat ervoor aangeduid.
http://prntscr.com/3f2yma
9. Voer deze gegevens in bij de port mapping:
-Je LAN-IP in, bij LAN-IP
-Protocol Type: TCP&UDP
-LAN port: standaard minecraft poort is 25565
-Public port: Dezelfde als de LAN port
-Enable: Aangevinkt
10. Druk op het tekentje dat normaal enter betekent, bij Configue
11. Stel de poort in bij je minecraft server properties, en je bent klaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Netjes uitgelegd alleen stap 1 kan bij iedereen verschillen.
Wat je eerst moet doen is naar cmd gaan ook wel bekend als dos.
type in "ipconfig" en druk op enter Vervolgens zie je ergens in de lijst staan Default Gateway het IP wat daarachter staat moet je intypen in de URL balk in je internet browser