Staan 2 minecraft servers op dezelfde poort?

Hallo allemaal,
ik ben sinds kort bezig met een Bungeecord server en zit nu met 2 problemen. Ten eerste, ik heb 2 spigot servers gedownload, de eerste staat op de poort 25565 maar de andere weet ik niet. Staat de 2e minecraft server automatish op een andere poort? En zo ja welke? Of moet ik de server op een andere poort zetten? En hoe doe ik dat, want ik kan de poort 25565 dan niet overzetten, want dan gaat de eerste server ook op de nieuwe poort.

Als tweede vraag, ik ben OP op de lobby server en kan dus /server en /glist.
Maar waarom kan ik geen /greload /alert en de andere bungee commands doen? Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Met Vriendelijke Groet: Bas van Assen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1K

Het beste antwoord

Hallo,

Ik neem aan dat je de servers in verschillende mappen hebt staan.
Ik neem ook aan dat je port 25565 geportforward hebt.
Als je voor je 2e server een ander port wilt moet je eerst een ander port portforwarden met bijvoorbeeld de port: ''25566''. Nadat je dit hebt gedaan moet je de port veranderen in de server.cfg naar 25566.

Server.cfg kan je vinden in de hoofd map van je server. Rechter muisklik op server.cfg en klik dan op openen met kladblok. Dan zie je wel ergens port 25565 staan, verander die dus naar 25566 en dan opslaan.

Helaas kan ik je niet helpen met je tweede vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste jiawenb,
ik wil je erg bedanken voor je antwoord.
Het is gelukt! Met Vriendelijke Groet Bas van Assen