ik wil een server beginnen op de iPad versie van minecraft kan dat?

Ik wil een pretpark server beginnen die te joinen is op de iPad minecraft waarbij mensen ook op afstand kunnen joinen nu kunnen mensen al joinen maar dan moet diegene naast mij zitten anders kan hij niet joinen kan ik ervoor zorgen dat mensen op afstand mij kunnen joinen? Zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.7K

Het beste antwoord

Dit kan je doen door middel van pocketmine.
Dit is de server software die wordt gebruikt om minecraft servers voor mobiel/tablet te hosten. Ik adviseer je om het te laten hosten bij een hosting bedrijf (bijv. https://www.serverbuilds.nl/shop/pocketmine ). Zelf kan je het ook hosten op je PC, maar wanneer je een minder goede computer hebt, adviseer ik je dit niet te doen.

Mvg,
Jenoah
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord en de link

Andere antwoorden (1)

het is mogelijk met bepaalde apps in de app store en de "realms" van minecraft (die overigens zeer duur zijn). Verder kan je geen plugins in de server zetten (wel bij de pc realms maar niet voor de ipad) wat er voor zal zorgen dat als er onbekende joinen je server kapot gemaakt kan worden.

Toegevoegd na 47 seconden:
edit: je moet mensen uitnodigen voor je realm (hoeft maar 1X) anders kunnen ze überhaupt niet joinen