Is het voor videogameverkopers verboden om spellen te verkopen aan mensen die onder de PEGI-leeftijd van dat spel zitten?

Toegevoegd na 26 minuten:
Of kunnen ze gewoon zelf besluiten om die spellen te verkopen aan (te) jonge mensen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

Nee dan moet je met iemand gaan die 18+ is je vader of moeder bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je niet "Ja..."?
Nee, er is geen wet die het verbiedt. Er is wel een regulering PEGI, maar als een verkoper zich daar niet aan houdt staat er geen boete boven zijn hoofd. Met bioscoopfilms is dit bijvoorbeeld heel anders.

Althans ik kan het niet vinden.

Kon wel dit vinden:
http://www.techzine.nl/nieuws/12675/hirsch-ballin-wil-gewelddadige-games-aanpakken.html

Maar geen bericht dat dit gelukt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als iemand 16 jaar is, mag diegene ook spellen kopen van 18+. PEGI is geen officiële regel, maar geeft aan of er geweld, drugs etc. in het spel zitten. Om een 18+ spel te kopen hoef je dus niet 18 jaar te zijn, maar 16 jaar.