Waarom heeft mijn PS4 zo'n ongelofelijk traag internet?

Ik woon op een ruime zolderkamer en daar staat mijn Playstation. Onze WiFi router is heel sterk en ik heb dan ook minimaal 85% verbinding. Vroeger ging gamen gewoon goed met als downloadsnelheid 15 of 20 mb's per seconde. Maar dat is sinds kort (2 maanden ofzo) ineens flink verminderd naar max. 5 mb's per seconde. Hierdoor 'laggen' mijn games heel erg en is met het internet verbinden heel moeilijk. Vaak valt het weg en is het heel onstabiel en ik zit te hoog in ons huis voor een LAN kabel. Hoe kan ondanks mijn 85% verbinding mijn internet toch zo traag zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
2.3K

Antwoorden (2)

Je zou een wifi repeater ergens in je huis kunnen plaatsen, Op de 1ste verdieping bijvoorbeeld. Dan heb je al een stuk beter bereik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor gamen heeft een kabel verbinding toch de voorkeur
repeaters zijn waardeloos voor gaming, normaal surfen daar zijn repeaters voor bedoeld

Dan kun je beter nog homeplugs kopen zonder wifi
maar die zijn een stuk duurder dan kabel

Je kunt echt vrij ver van de router zitten en met kabel beter resultaat halen.
dan met alle andere opties
capthavoc