Hoe kan het dat mijn spellen op 50-80 fps runnen, maar dat het net lijkt alsof het 20 fps is?

Het lijkt dan echt een enorme lag in mijn scherm alsof het opeens 20 fps terwijl het 65 fps is bijvoorbeeld

geprobeerd met Vsync aan en uit, helpt niet.

het is gewoon met singleplayer dus geen online.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke game??
Als het Minecraft is dan moet je optifine instaleren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elke game
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet je grafische instellingen lager en installeer de nieuwste drivers voor je grafische kaart. Als dat niet werkt, dan kan het zijn dat je computer schoongemaakt moet worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gebruik je om FPS te meten? Heb je je videokaartinstelling op je beeldscherm wel goed staan. Dit is een mooi voorbeeld: Ik kijk films op mijn TV, dan zet ik deze op 24hz. Later ging ik gamen. Vergat even de settings te vranderen naar 60hz. Hoop geklooi later, kom ik er achter dat dat niet goed stond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De verversingssnelheid is 60hz videokaart is de gtx 970 en fx 8350. Alles boven de 60 fps is perfect beeld, maar zodra die op 59 of lagerzit gaat ie enorm stotteren. Mijn fps is dus gewoon prima

Antwoorden (1)

Hier een paar tips.

- Is het op de PC? Dan raad ik je het programma Razer Cortex aan.
Download hier: http://www.razerzone.com/cortex
Met dit programma kan je je game versnellen door het programma aan te zetten en CTRL+ALT+B in te drukken. Het werkt niet uitstekend. Maar je kan er wel een paar frames per seconde bij krijgen!
Dit programma heeft meer nuttige functies. Maar laten we dat er even buiten houden. (op de site kan je meer hierover lezen).

-Update je driver. Dit is ook voor de PC. Als je niet weet welke driver je hebt. Zoek het dan even op op internet (hoe je daar achterkomt). Ik weet zelf niet hoe je daar achter komt.

-Doe de graphics lager. De resolutie is belangrijk! 1920x1080 is de standaard resolutie voor een PC beeldscherm. Op een laptop is het vaak 1366x768.
Als je niet weet welke resolutie het beste voor je is. Hou dan Start + R ingedrukt. (of klik op het Windows tekentje) en vul 'Beeldschermresolutie aanpassen' in. Je ziet een lijst met resoluties. De 'aanbevolen' resolutie is de resolutie die bij je PC past. Dan moet je die resolutie gebruiken voor je game! (dat doe je in de opties)

Een lagere resolutie zou je game dus sneller moeten maken. Maar naast dat is de Anti-Aliasing ook een ding waar je voor moet oppassen. Het doet geen kwaad als je het uitzet. Probeer het eens uit te zetten en kijk hoe het speelt. Als het prima speelt kan je het nog een toontje hoger proberen. Zoals 2x, 4x, 8x, etc.

-Verwijder wat programmaatjes. Waarschijnlijk heeft je vader/moeder dit al vaak gezegd. Tenminste, mijn ouders zeggen altijd dat ik op mijn schijfruimte moet letten.. Maar, dit kan best nuttig zijn. Kijk hoeveel GB je nog over hebt. Als het over de 100 is. Hoef je je niet echt druk te maken. Maar onder de 100 GB zou ik wel even wat doen als ik jou was.

Ik hoop dat dit je kan helpen! Laat het me weten als ik je heb geholpen, dat zou ik waarderen. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De framerate is prima, dus ik zou gewoon perfect moeten spelen. Maar zodra de framerate net onder de 60 komt zie ik enorme stotters en lags. Dit begint al bij 59. Mijn framerate is dus gewoon prima. Ik heb een fx 8350 en gtx 970