Maken game animators ook de character?

Ik zit voor later te kijken wat ik allemaal wil doen, en zo ver spreekt het beroep ''Game Animator'' me erg aan.

Alleen ik weet niet of de game animator ook zelf de character moet maken die hij laat bewegen etc of dat de game artist dat doet, ik kan er niet veel over vinden op internet.

Ik kijk graag uit naar de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Dat zijn twee verschillende studies. Mijn dochter volgt een MBO opleiding Game Design en daar vallen dus die twee verschilende studierichtingen in. Zij ontwerpt de graphics en één van de progammerders verzorgt de animaties. Ik ga er van uit dat dat ook voor andere opleidingen geldt, maar het is niet onmogelijk dat er ook scholen zijn die die twee combineren. Het is natuurlijk altijd mogeliijk om eerst de ene, dan de andere te volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan hoop ik wel voor d'r dat ze daarna hbo gaat doen want mbo game design kom je nergens mee..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie! Mag ik misschien vragen naar welke school uw dochter gaat? En of er ook HBO en VWO opleidingen ervoor op die school zijn?
Die school klinkt namelijk erg interessant!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet maar in de buurt wonen...
Het Friesland College in Leeuwarden, en daar wordt alleen MBO gegeven. Voor HBO kan ze t.z.t. (natuurlijk, gamedev) aan deze kant van de wereld terecht op de NHL, Noordelijke Hogeschool Leeuwarden.
Voor VWO moet je op een scholengemeenschap zijn, die vind je overal wel.
Hallo aangenaam, ik ben zelf game developer, om maar even antwoord op je vraag te geven, nee een game animator doet het design, dit houd dus in dat die alle plaatjes maakt voor zover dit grafisch gaat, het programmeren is compleet anders en behoort dus niet tot zijn/haar taken. Kennis van programmeren is natuurlijk nooit weg maar je hebt het dus in essentie niet nodig. Wel zou ik je aanraden om er goed over na te denken, vind je het leuk om te game en wordt je daarom game designer? Dat kan je het beter niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie! Hoe heet dan het beroep van de persoon die de bewegingen en de uitdrukkingen van de character maakt? Dat was eigenlijk hetgene dat me aansprak.