Neen,

Je bent eigenlijk niet de eigenaar van de account, je hebt enkel een licentie voor gebruik.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dat niet kan, maar in de regels staat dat het niet mag.

Vergelijkbaar met een wow - account. Je kan dat ook doorverkopen, sommigen doen dat regelmatig, maar als ze dat te weten komen dan krijg je veel kans op een ban.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet helemaal correct. Ik weet niet zeker of dit een Nederlandse of een Europese wet is (het is alweer een tijdje geleden dat ik over een rechtszaak hierover gelezen heb al ging dit om een gewone software licentie) maar je mag wettelijk wel degelijk een licentie doorverkopen. Die licentie op de account is namelijk wel van jouw. Dat is namelijk waarvoor je betaald hebt.
Sterker nog, de Amerikaanse bedrijven die vervolgens de licentie opschorten (account beëindigen) zijn vervolgens strikt genomen in overtreding omdat ze zich aan de regels hier moeten houden wanneer ze hier zaken doen (in Amerika is het veel eenvoudiger om via voorwaarden regels op te leggen dan in Europa). In de praktijk zal dit moeilijk te forceren zijn. Een flink deel van de waarde van bv een spel als WoW zit hem in de integriteit van de regels en het daarmee samenhangende vermogen om valsspelen te voorkomen. Handel in accounts kan voor problemen zorgen. Al is het maar omdat het voor het bedrijf erg lastig wordt om te controleren of het inderdaad om een vrijwillige transactie gaat en niet is gedaan met gestolen informatie.
Ja, dat mag. Er is geen wet die dat verbiedt.

Dat het tegen de verzonnen regels is van Steam is leuk, dat kan er hoogstens voor zorgen dat het account ongeldig is.