Waarom krijg ik SimCity niet gestart?

Ik heb sinds afgelopen zaterdag Windows 7 geupgrade naar windows 10. Maar ik kan nu helaas SimCity niet meer spelen. Ik krijg een zwart scherm, maar hoor wel het muziek van SimCity. Alleen dus een zwarte beeld. Hoe moet ik dit oplossen?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Games
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al gekeken of je het programma in de compatibiliteitsmodus van Windows 7 hebt kunnen starten?
Rechtermuisknop op de snelkoppeling -> eigenschappen -> selecteer "dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:" -> selecteer Windows 7.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Spel deïnstalleren en opnieuw installeren
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Dat heb ik meerdere malen gedaan, maar helaas zonder resultaat. @svennie3 Dit heb ik ook geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Meer ideeen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Andere spellen geen problemen?
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik speel maar 1 spel en dat is deze :)

Het beste antwoord

SimCity maakt gebruik van DirectX 10 of 11 Windows 10 maakt gebruik van DirectX 12 dat in tegenoverstelling van DirectX 10 of 11 geheel nieuw geschreven is. Waardoor 'oudere' spellen problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eric1993
8 jaar geleden
@Lionhead Is het mogelijk dat ik dit kan oplossen? Bij sommige spelers werkt het namelijk wel gewoon op Windows 10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke versie van SimCity?
Eric1993
8 jaar geleden
@Lionhead Versie 5, uitgegeven in 2013
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je je videodrivers geupdate?
Eric1993
8 jaar geleden
@Lionhead Ja de drivers zijn up to date volgens het programma van AMD wat automatisch de drivers detecteert
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.pinguintech.nl/simclopedie/technisch/zwart-scherm-en-windowed-modus-bij-de-sims-3/ Je kunt dit proberen?
Eric1993
8 jaar geleden
@Lionhead Ik heb het probleem opgelost door weer terug te gaan naar windows 7. Over een paar maanden zal ik weer Windows 10 opnieuw installeren en kijken of het dan werkt (misschien zijn er dan updates geweest die het oplossen).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed zo dat is denk ook het beste ben namelijk ook gamer en je krijgt me niet aan Windows 10 hoor!