Blijft bij een optische muis de rode laser onderaan de muis aanstaan als je de pc uitzet zodat de batterijen vlugger op zijn?

Mijn broer neemt altijd de batterijen uit de muis en steek ze anderson, om batterijen te sparen.

Maar is het zo dat de rode laser aan blijft bij een optische muis zelfs als pc volledig is uitgeschakeld?

Toegevoegd na 42 minuten:
HET GAAT OM EEN DRAADLOZE MUIS!

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik stel deze vraag omdat de batterijen van mijn draadloze muis ZO VLUG LEEG ZIJN...

Oplaadbare batterijen is ook geen oplossing, die zijn ook direct leeg en worden bij veel verkopers niet aangeraden.

Toegevoegd na 3 uur:
Als je het een goede vraag vindt, markeer deze vraag dan als "Goeie vraag".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Oplaadbare batterijen is ook geen oplossing, die zijn ook direct leeg en worden bij veel verkopers niet aangeraden" Verkopers raden ze af *omdat* ze sneller leeg zijn. Dat is dus *exact* dezelfde reden die je zelf al bedacht had.
Draadloze muizen zijn in mijn ogen ondingen - juist omdat je altijd met batterijen zit te klooien. Of je moet er eentje nemen die m.b.v. de energie die jij in de muis stopt (door de muis te bewegen), werkt. En dan nog tegelijkertijd draadloos - nee, die ben ik nog niet tegengekomen... ;)

Het beste antwoord

Bij mijn zoontje moet de stroom van de pc afgehaald worden wil het lampje van de muis uitgaan.

Ik weet niet of dat altijd zo is, maar het komt in ieder geval wel voor dat hij inderdaad aan blijft.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Tja de vraagsteller verteld niet of het om een draadloze muis gaat. Mijn zoontje heeft geen draadloze muis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat over een draadloze muis.
sterredag
13 jaar geleden
Ja dat had ik ook, een draadloze muis met batterijen die wel erg regelmatig op waren. Dat ligt er ook aan hoevaak je je muis gebruikt natuurlijk. Je kan dan nog beter een draadloze met oplaadbare accu/batterijen nemen en dan bedoel ik met zo'n standaard waar je hem in kan zetten en hij meteen oplaad. Omdat de muis altijd een soort van standbymodus heeft (tenzij hij een uitknop heeft) zal hij zowiezo batterijen blijven gebruiken, anders kan hij niet herkennen wanneer hij weer actief moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oké als ik mijn pc in slaapstand of stand by zet, oké maar als pc volledig uitstaat moet hij toch niet meer "herkennen" wanneer hij actief moet worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een verschillende antwoorden. Wie heeft nu gelijk... ?
sterredag
13 jaar geleden
Het gaat er idd niet om of de pc afgesloten is, maar de muis moet herkennen wanneer het aan moet, dat betekend dat er dus altijd een vorm van stroomverbruik is, als dat door beweging van de muis is, dan is het dat, als het door aanzetten van de computer is, is het dat. Hoe dan ook de muis verbruikt stroom. Enuh ik heb wel eens een optische muis met usb gehad met batterijen.
sterredag
13 jaar geleden
ach ja die oude tijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat sterredag zich vergist. Een optische muis met batterijen is nog niet 't zelfde dan een optische muis met batterijen én draadloze functie :).
sterredag
13 jaar geleden
Ja dat zou ook kunnen :) in eerste instantie had de vraagsteller iig niet aangegeven of het een snoer had of niet :)

Andere antwoorden (4)

Een draadloze muis gaat na een tijdje wel in een soort slaap stand. Het verbruik is dan minimaal. Op mijn muis zit gewoon een schakelaartje. Ik kan hem gewoon uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb Microsoft draadloze muis met aan-uit schakelaar. Gaat volgens de fabrikant ongeveer een jaar mee met 1 batterij.
Als ik de schakelaar op uit zet, is ie ook idd uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens mij is het inderdaad zo dat de optische muis aanblijft - dat zal er best mee te maken hebben dat bijna alles tegenwoordig standby blijft staan zodat het lekker snel opstart, maar dan gebruikt het dus nog wel stroom. Dus dat zou best de reden kunnen zijn dat je batterijen zo snel leeg zijn.

Opties: een draadloze muis met zo'n knopje dat je hem uit kan zetten, een oplaadbare muis met een laadstation waar je hem na gebruik in zet, of neem gewoon een muis met snoer, dan heb je helemaal dat probleem niet. Dat is vooral de reden dat ik ouderwets met snoer muis, omdat ik er kriegel van word als ik wil computeren en dan net de batterijen weer leeg zijn.

(Trouwens, als je broer de batterijen eruit haalt kan hij ze het best helemaal verwijderen en niet andersom terugsteken, want dat schijnt weer niet goed te zijn voor het apparaat. Ik heb geen bronnen ;) maar dat heb ik gehoord.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed er is al aangegeven dat er een uitknop op zit.
Maar NOOID die dingen er andersom insteken.
het staat aangegeven hoe ze er wel in moeten.
het is omdat tegenwoordig bijna alles hier wel een beveileging op heeft anders kon hij iderekeer een nieuwe muis gaan kopen.

maar alsnog niet doen

ook niet een baterij omdraaien