Wie weet een betrouwbaar maar vooral betaalbaar adres die data van gecrashte externe harde schijf kan ophalen en overzetten?

Bij opstarten maakt externe harde schijf een tikkend geluid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Ik denk dat betrouwbaarheid geen probleem is, maar betaalbaarheid wel. Je bent sowieso tussen de 1000 en 1500 euro kwijt voor een schijf van rond de 400 GB.
Hier een voorbeeld van de gangbare tarieven:
(klik op 'prijzen')
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een collega van mij is bezig met 'een adresje' waar ze 't voor 800 euro doen, heb ik begrepen.
Ik doe het regelmatig, maar eerst is het belangrijk te weten of je schijf niets meer doet, of na een tijdje tikken wel
is de schijf gevallen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
soms kanm ik de schijf weer lezen na een regeneratie, maar dan moet de schijf niet gevallen zijn of anderszins fysiek beschadigd (intern)

Toegevoegd na 3 minuten:
een no cure no pay adres weet ik voor je.
fat32 en ntfs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens langs bij de medianarkt, deze heeft een computersupport. Werk er namelijk zelf ook als manager. Succes deze jongens weten en kunnen veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats de schijf eens in een andere werkende computer . Niet als opstartschijf maar als 2e schijf en kijk of je de schijf kan benaderen en eventueel zelf gegevens terug kan halen. Er zijn voldoende recovery programma om je te helpen als het je niet gelijk mocht lukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiek kapotte schijven maken ze open in een clean room en het zijn specialisten die dat doen. Dat is zondermeer duur. Meestal worden de platters in 'een andere schijf' van exact hetzelfde type ingebouwd, als er sprake is van een hardware-probleem. Deze reparaties kosten sowieso (vele) honderden euro's.
Als dat (platters in een andere mantel bouwen) niet voldoende blijkt, wordt 't echt duur... Vele duizenden euro's.