Wat is nou eigenlijk beter? AMD processors of Intel processors?

Want is het zo dat Intel beter is voor videobewerking zoals adobe premiere en zware games van het nieuwste van het nieuwste? Of is AMD ook goed voor deze dingen? En wat zijn dan precies de verschillen? Is AMD beter met dit of is INTEL voor dit een betere keuze?

Ik ben namelijk bezig met een laptop te kopen maar ik zie dan AMD staan bij processors. En bij andere laptops weer INTEL.

Dat waren mijn vragen zo'n beetje.

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (5)

Er staan erg veel tests op internet (anandtech is een goede site hiervoor) en daaruit blijkt volgens mij dat AMD gemiddeld iets onder de i5 presteert, maar wel veel goedkoper is. Kwestie van tests lezen die dezelfde benchmark gebruiken, bijvoorbeeld op tweakers.net, zodat je ook de gebruikskant kunt vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AMD is iets slechter dan Intel maar wel stukken goedkoper, dus voor hetzelfde geld heb je een betere AMD processor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slecht is er niet. Je hebt alleen 'goed' en 'nog beter'... Ik heb mezelf nog nooit een buil gevallen aan AMD processoren, en die draai ik al sinds mn 233 MHZ. Intel is ook niet slecht, en jij (noch ik) merken het verschil tussen de twee. Kies dus de goedkopere :) Btw, heb hier in mn laptop een i5 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even nog een tip: Als je voor games gaat moet je veel meer kijken naar de videokaart dan de processor. Deze site kan handig zijn voor mobiele GPU's.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan helemaal niet zeggen dat AMD of Intel beter is. Dat wisselt wel eens en is ook afhankelijk op welk gebied.

Je zou echt specifiek een processor van Intel moeten nemen en 1 van AMD, en die 2 kan je dan vergelijken.

Maar wie is beter, AMD of Intel, dat valt niet te beantwoorden.