Kun je itunes op een externe harde schijf zetten?

Ik wil heel veel podcasts gaan downloaden, maar het geheugen van de harde schijf die in mijn computer zit is niet groot genoeg.

is het dus mogelijk om itunes te installeren op mijn externe harde schijf, en dat dan alle podcasts die ik download op mijn externe harde schijf opgeslagen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3K

Het beste antwoord

Ga in het iTunes-menu naar voorkeuren.
Navigeer naar de tab Geavanceerd.
Selecteer ‘wijzig’ en wijs naar de map waar je de bestanden wilt opslaan. Dit kan bijvoorbeeld de map “muziek” op je externe harde schijf zijn.
De bestanden die je vanaf nu toevoegt worden op de nieuwe disk gezet. Om je oude files over te zetten kies je eerst Archief, Bibliotheek, Verzamel inhoud bibliotheek… en de knop Verzamel inhoud.
Afhankelijk van de grootte van de bibliotheek kan het volgende proces nu echt even duren, want alle bestanden worden gekopiëerd naar de nieuwe locatie. Let op dat de bestanden niet verplaatst worden! Als je ze dus wilt verwijderen zul je dit handmatig moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de volledige informatie!

Andere antwoorden (1)

Je hoeft dan niet Itunes op de andere HDD te installeren maar je kan wel gewoon de mp3's op je andere schijf zetten en itunes duidelijk maken dat je daar ook mp3's hebt staan.