Er werd mij aangeraden om de geheugenkaart van mijn pc schoon te maken met een harde blauwe gum. Maar waar zit die in een gewone pc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Het zijn rechthoekige kaartjes. Je doet eerst de clipjes naar achteren en dan pak je ze eruit. Let erop dat j ze er precies op dezelfde manier weer in terug zet.

Ze zijn meestal groen, maar kunnen ook een andere kleur hebben. Vaak zijn het er twee naast elkaar maar het kunnen er ook 4 of 1 zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of 3 of 6 :) die eerste vage i9's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja. Maar dat komt zo weinig voor nog.
In een gewone pc zit geen harde blauwe gum, maar die kun je gewoon kopen bij een kantoorboekhandel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, goeie. Hij verwees inderdaat niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als we het dan toch over taalfouten hebben: "inderdaat"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typefout, aangezien ik hem nog wou wijzigen maar al te snel op reactie plaatsen drukte voel ik me er niet zo slecht over :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij wel!?
Ik weet niet wie je heeft aangeraden om de geheugenkaart van je pc schoon te maken? En dan ook nog met een harde, blauwe gum?

Je bent voor de gek gehouden! Dit is familie van het plintenladdertje of andere niet bestaande opdrachten.

Wees verstandig, lach er eens om en laat je pc dicht. En ga helemaal niet aan de slag met gummetjes.

Het enige dat als gereedschap voor de schoonmaak van de pc hardware mag worden gebruikt is perslucht of een zuiger (ook lucht dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een gewone PC gaat het dan om de SIMMEN. Dat zijn de geheigenbanken van de PC. De contacten daarvan kunnen oxideren waardoor je computer vreemde kuren krijgt.
Dit kun je oplossen door de contacten met een harde gum schoon te maken, maar pure schoonmaak alcohol is een betere optie.
Als de contacten goudkleurig zijn is de kans klein dat er oxide op zit, want goud oxideert niet. Gebruik dan alleen schoonmaak alcohol.

Toegevoegd na 41 seconden:
"geheigenbanken" = geheugenbanken