Hoe reset ik de meterkast

Mijn internet ligt eruit ik maar ik weet niet hoe ik het moet resetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (3)

Dan moet je je modem resetten door de stekker van je modem eruit te halen en na 1 minuut weer erin te steken.

Vaak zit er ook een klein gaatje in je modem waar je een sateprikker in kunt drukken voor een grote reset van je modem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Dat van dat gaatje en de prikker is een slecht advies, daarmee breng je het apparaat in fabrieksdefault en moet je alles opnieuw instellen, zoals je Wifi wachtwoord. Zoals je kunt zien aan de vraagstelling komt de vraagsteller daar nooit uit.-1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van jou ben ik de min gewent
Je zoekt altijd iets om een min te kunnen zetten.
Maar een modem instellen is tegenwoordig nog makkelijker als koffie zetten met de gebruiksaanwijzing ebij.
escape
12 jaar geleden
Als de vraagstelling ziet, dan weet je dondersgoed dat vraagsteller daar nooit gaat uitkomen. Daarmee help je iemand van de regen in de drup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is onzin,je geeft mij gewoon graag een min en dan verzin je er een of andere domme reden bij om die zogenaamd te motiveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je ook wel een modem kunt installeren na een harde reset?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@iwurff ,heb je weer internet trouwens?
escape
12 jaar geleden
Waarom zou ik dat in godsnaam doen, Werk? Zo zit ik niet in elkaar. Het zou goed zijn om enige zelfreflectie toe te passen en te kijken wat je nou echt antwoordt. Je gaat niet in op wat ik zeg. Jammer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een technisch detail: Eventjes in het resetgaatje met een puntvormig voorwerp drukken brengt het modem NIET ALTIJD in fabriekswaarden. Dat is soms gelijk aan een reset van de stekker er een minuut uittrekken.
Bij sommige apparaten moet je beide doen om de fabriekswaarden erin te krijgen, je maakt het apparaat stroomloos, houdt het knopje ingedrukt en zet tegelijkertijd de stroom erop. Knopje dan nog een seconden of 10 ingedrukt houden.
Dit kan soms toch nodig zijn als er iemand op het modem dingen heeft lopen instellen en de boel is ontregeld.
escape
12 jaar geleden
Om te beginnen: het maakt niet uit of je de stekker er 5 seconden, 1 minuut of zes uur uittrekt. Dat doet allemaal hetzelfde.
Het resetgaatje is handig en hoognodig als je je wachtwoord bent vergeten, alles wordt weer teruggezet naar fabriekswaarden. Soms moet je het inderdaad lang ingedrukt houden tijdens het booten.
trek de stekker er minstens 5 minuten uit en dan erin voila
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meterkast reset je niet, maar je bedoeld wellicht hoe je je kabel- of DSL-modem reset.

De meest eenvoudige reset is alles even stroomloos te maken door de stekker(s) in de meterkast eruit te trekken, en die na een kort moment er weer in te stoppen. Je hoeft niet minuten lang te wachten.

Het is een ander verhaal als je een ander IP-adres nodig hebt en geen vast IP-adres hebt (kost geld). Dan hou je de boel een uur lang stroomloos alvorens alles weer in te schakelen. Meestal geeft je provider dan weer een nieuw IP-adres uit.

Om het echt netjes te doen: eerst modem aan en een minuut of 2 wachten, dan eventuele router(s)s aan en weer een minuutje wachten. Het internet moet het dan weer doen, wat je kunt zien aan het specifieke lampje op het modem (soms een hele reeks, voor ieder modem weer anders).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je krijgt alleen maar een nieuw IP nummer als je provider dynamische IP's gebruikt. Maar de lease time is altijd veel langer dan een uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste providers gebruiken dynamische IP's. Alleen xs4all niet, zo bleek een tijdje terug. Bij Ziggo was een uur al voldoende, maar ook dit zal verschillen per provider.