Welk merk laptop is en blijft snel?

Veel mensen zeggen, dat de laptop na verloop van tijd traag wordt. Waar ligt dit aan?

12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt een pc/laptop o.a. traag door alle updates die je installeert. Nadat ik een harde schijf geformatteerd heb en een besturingssysteem er weer op heb gezet, was m'n laptop nog wel snel, maar na het installeren van allerlei updates en na het installeren van een firewall/virusscanner, werd ie al een stuk trager. Maar of dit deel uit maakt van "het na verloop van tijd trager worden" weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt meer aan hoe je je laptop onderhoud en wat voor processor etc. of hij traag wordt dan welk merk het is.

Het beste antwoord

Dat de laptop traag word, komt omdat je de laptop gebruikt.
Door je gebruik installeer je normaal gesproken programma's, vul jij je harde schijf en dergelijke.

Het geheugen word gevuld en de laptop doet er langer over om alles te laden.

Welke merk laptop is hierbij irrelevant.

Toegevoegd na 4 minuten:
Aanvullig op keuze merk*

Het merk is irrelevant omdat elke laptop gewoon trager word. Ongeacht van welk merk het is.

Door goed onderhoud, zoals tijdig defragmenteren, harde schijf opschonen en onnodige programma's deinstalleren houd je de laptop op snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+En een complete herinstallatie als het toch een bende is geworden werkt altijd.
joro
12 jaar geleden
Bedankt voor uw bericht. Ik heb uw instructie opgevolgd en mijn huidige laptop is een stuk sneller!

Andere antwoorden (5)

acer is best goed en kan lang mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je was me net voor. Ik heb ook een Acer en heb hem al best een tijd en hij blijft snel en het goed doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze vraag kun je niet zeggen welk merk snel is.
Je antwoord is een gevoel van jou. Jij vind dat je laptop snel is maar ik kan daar weer wat anders over denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondanks vele mankementen die je ermee kan krijgen ben ik het met dit antwoord eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Dan snappen jullie het niet, Xepos heeft gelijk, een merk is maar een merk, het gaat om de componenten en wat je ermee doet, een Acer kan technisch gezien hetzelfde zijn als een Dell of HP of wat dan ook maar ook slechter of beter. Merkje noemen is onzin wat deze vraag betreft.
Zoals werd gezegd, iedere laptop wordt op een gegeven moment traag. Als je veel software installeert of download dan wordt hij wat sneller traag dan wanneer je hem 'schoon' houd. Het merk van de laptop is meer van toepassing op de hardware. Hoe steekt hij qua hardware in elkaar, hoe is hij gebouwd.

Natuurlijk hebben de processor en het werkgeheugen een bepaalde invloed op de snelheid van je laptop, maar ieder merk heeft laptops die 'goed' en laptops die 'slecht' in elkaar steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merk Sony die ik heb is wel goed en ik denk een mac ook wel.

Waarom een computer sloom wordt komt omdat er dingen op je computer is gedownload. Als je er heel vaak op zit onthoud hij ook veel dingen wat je er op heb gedaan Daardoor gaat hij ook slomer van worden.

Om een snellere computer te krijgen kan je het beste een computer met veel geheugen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle MacBooks, zelfs die van een paar jaar terug, werken met MacOS die geen last heeft van alle 'junk' software (als verzamelnaam van (spyware, malware, virussen, drivers, etc. etc. etc.) die binnenkomt op een PC waardoor de boel steeds maar trager wordt. Bij het verwijderen van softwarepakketten hoeven er ook niet allerlei trucs aan te pas te komen om van allerlei stukjes software af te komen.
Door het MacOS wordt de fragmentatie ook veel beter beheerd.
Heb je onverhoopt toch het idee dat het sneller kan kun je MacOS snel herinstalleren en staat alles er zo weer op vanuit je met Time-Machine gemaakte backup.
Daarnaast werkt alles sowieso supersnel, opstarten, in en uit standby, afsluiten. Het is allemaal secondenwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Macbooks Acer Toshiba en Sony

Toegevoegd na 58 seconden:
ik kan me voorstellen dat je goedkoop wilt dan beter toshiba
ik heb mijn toshiba voor 400 euro mooi leuk en ik heb hem al 5 jaar nog steeds zo snel als ik hem kocht!

toshiba is goedkoop en snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toshiba is niet sneller of langzamer dan een ander merk met dezelfde specificaties.