Hoe kan ik websites groter weergeven op mijn beeldscherm?

Ik heb een 1920 x 1080 beeldscherm. Alle websites die ik bezoek, worden tamelijk klein weergegeven. Zo klein dat ik soms moeite heb de tekst te lezen.

Bij een andere Goeievraag-vraag las ik dat je de weergave van een website kunt vergroten met Crtl-scroll. Dat werkt op zich prima (dank je, som!) maar je moet het bij elke website opnieuw doen.

Is er een manier om de weergave van websites permanent te vergroten? Ik heb al ontdekt dat ik de resolutie van het beeldscherm kan instellen op 1280x768. Alles wordt dan groter weergegeven maar het beeld wordt er logischerwijze niet fraaier van.
Of kan ik mijn browser (Firefox) instellen dat alles groter wordt weergegeven? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.5K
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik heb, net als jij, een 1920 x 1080 beeldscherm en gebruik ook Firefox. Maar als ik eenmaal het beeld heb uitvergroot met Ctrl-scroll, krijg ik altijd weer dat vergrote beeld terug, óók als ik Firefox (of de pc opnieuw) opstart. Wel moet ik het per website 1x instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt!

Het beste antwoord

Jij zoekt de add-on: "Default FullZoom Level"

Zie ook onderstaande Engelse info:

About this Add-on

1.This extension can change Default FullZoom Level.
This extension is useful in the case of a high-definition display.

2.Manual/Automatic Fit To Window Full Zoom.

3. The zoom mode is restored every domain name or tab as well as the zoom level.

4. In the case of a local file, you can set whether zoom every file or every folder.

5. Two toolbar buttons are provided.
"A":Text Zoom BUtton.
"P":Full Zoom Button.
Left, middle, right button click will enlarge, reset and reduce page or text respectively.
Wheel button rotation will enlarge and reduce them.
And Shift+right click show up the option dialog.

6.Indicate Zoom level in Statusbar.
Left click : popup zoom level list
Middle click: reset zoom level
Right click: toggle zoom mode.
*NOTE* For Firefox4.0, The button is not arranged automatically, Please Open Customize Toolbar and drag & drop icon to Statusbar.

7. Keyboard shortcut:
TextZoom reduce :accel+ <(comma)
TextZoom enlarge :accel+>
Fullzoom reduce : default(accel+-)
Fullzoom reset : default(accel+0)
Fullzoom enlarge : default(accel++)
Fullzoom Fit to window: accel+shift+?
Where, An accel key may be a crtl key in Windows's keyboard.

If you want to ask something about this, please post it to the following forum.
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=659681

[NOTE]
1. I recommend the use of the NoSquint( https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2592 ) addon instead of this.
2. If you want to Fit To Width like OPERA but not 100% compatible,a Bookmarklet is available here ( http://space.geocities.jp/alice0775/others.html#FitToWidth )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou het wel eens kunnen zijn! Bedankt, ik ga het uitzoeken.

Andere antwoorden (4)

Ik heb precies hetzelfde probleem met firefox. Ik heb geen enkel mogelijkheid kunnen vinden om de beeld automatisch groter te maken. Ik gebruik soms mijn laptop en kan niet ctrl+scrollen. heb geen scrol mogelijkheid op mijn laptop.

Ik gebruik Google Chrome nu. Bij de pagina's die ik bezoek kan ik nu snel zoomen met een paar klikjes en dan onthoudt de browser het voor dezelfde pagina. Dus als ik naar nu.nl ga en 1x zoom. Zal het voor alle nu.nl pagina's zo blijven :p. Misschien iets voor jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ctrl + werkt ook gewoon !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey dankje voor je reactie. Dit wist ik nog niet :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en Cntl - voor weer terug , haha geendank :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je reactie. Leuk dat Chrome die optie heeft, maar om nu alleen hiervoor van browser te wisselen... :-)
Amadea
12 jaar geleden
En je kunt met Ctrl + het cijfer 0 in een keer weer terug naar de originele grootte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal, CTRL- is voor kleinere weergave, CTRL-0 is weer terug naar het origineel. (Het is wel mogelijk om met ctrl- terug te gaan maar het je kan net zo goed doorschieten) CTRL-1-9 switchen van tabs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
reactie was op pratenisgratis
Kun je als je rechts onderaan kijkt het beeld vergroten door zoomniveau te wijzigen. Misschien is dit ook een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Firefox zie ik die optie niet. Wel in Word, en daar gebruik ik 'm ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat geld alleen voor internet explorer...
In het Configuratiescherm kan ik bij Toegankelijkheidscentrum "De computer beter leesbaar maken". Daar kan ik kiezen voor "De grootte van tekst en pictogrammen wijzigen". Daar kan ik een DPI-schaal kiezen. En ik kan een Vergrootglas inschakelen. Met dat vergrootglas kan je overal op het scherm inzoomen, waardoor alles in dat gebied groter wordt weergegeven. Dat vergrootglas kan verplaatst worden, op één plaats vergrendeld, en de grootte ervan kan worden gewijzigd. De aangepaste instellingen worden bij aanmelding automatisch gestart.
Of dit bij jouw computer ook kan is natuurlijk de vraag, daarom heb ik de informatie in de ik-vorm gegeven. Maar het kan een handige oplossing zijn als je moeite hebt met de leesbaarheid.
Amadea
12 jaar geleden
Ctrl toets ingedrukt houden en met je muis scrollen