Me laptop is niet meer zo snel al dat hij eerst was. Hoe kan ik hem het beste weer snel maken? Met schijfopruiming en defragmentatie al gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

dit probleem heb ik ook gehad! ik had teveel foto's filmpjes en muziek er op staan! mijn ''prullenbak'' was ook over vol! als je dit doet is het gegarandeerd al snellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alles wilt behouden raad ik je TuneUp utilities aan. Dit is een applicatie waarmee je veel onnodige bestanden en instellingen kunt verwijderen/wijzigen. Je kunt Programma's hiermee uitschakelen en ervoor zorgen dat er bepaald programma's niet automatisch geopend worden bij de systeemstart.

Als je echt verandering wilt zien, kun je het beste windows opnieuw installeren. Dat je laptop langzamer is geworden, kan komen doordat je veel applicaties hebt geinstalleerd en dat er veel processen/services draaien op de achtergrond. (Denk aan Antivirus, Windows Live Messenger, Utorrent. Dit zijn allemaal voorbeelden van apps die op je achtergrond draaien en zo dus je laptop langzamer maken).

TuneUp Utilities is niet GRATIS, maar je hebt wel een PROEF/TRIAL die je kunt gebruiken :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++ werkt echt goed. gekocht omdat het de moeite waard was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vooral de Turbomodus die je kunt instellen :p
ik gebruik al jaren windows clean up.het is gratis,dus legaal op te douwnloaden.klik links op de site op 4.5.2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
check ook diskmax eens, te downloaden bij www.download.com Je zult schrikken hoeveel rotzooi die weghaalt, in combi met gegeven antwoord van TuneUp utilities.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het voorzichtig wilt doen kun je diagnostic host uitschakelen standaard staat die aan in windows 7 maar ja heb je alleen wat aan als je windows 7 hebt. Dan word je computer opeens 100% sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de bovenstaande mensen al genoemd hebben zijn er een heleboel "tooltjes" die beweren dat je PC sneller er schoner wordt....
Op zich doen ze ook wel "iets" maar over het algemeen ga je dat als gebruiker toch niet merken. (helaas..)

Het probleem zit hem bij Windows vooral in de vervuiling van het register.
Het register houdt alles bij wat je computer doet, deed en waar alles te vinden is.
Hier staat vaak ook nog informatie in van software en data wat je al niet meer op je PC hebt staan.
Elke keer als je PC start gaat je PC door dit "boek" aan informatie heen.
Doordat elke keer nieuwe software wordt geïnstalleerd en verwijdert en locaties van bestanden worden bijgehouden, instellingen van Windows en andere programma's hier staan opgeslagen wordt je PC trager.

Ook hier heb je volop "register cleaners" voor... maar helaas ook hier ga je niet het verschil merken na afloop.

Een teleurstellend, maar eerlijk antwoord is dat als je echt meer snelheid terug wilt, een formattering en het opnieuw installeren van je PC zal werken. (alle ongewenste troep weg, processen waar je geen weet van had draaien niet meer enz)
Hij zal waarschijnlijk toch minder snel aanvoelen als toen je hem eerst, dit omdat er al een heleboel Windows updates geïnstalleerd zijn.. en ook die door je pc te patchen / beveiligen hem weer iets trager maken..