Hoe moet ik mijn toetsenbord instellen om te voorkomen dat ik steeds op alt+shift hoef te drukken?

Je kent het wel. Eens in de zoveel tijd gebeurt het wel dat je opeens een plusminus krijgt als je de dubbele punt in probeert te drukken. In zo'n geval moet je eventjes op alt (of ctrl) + shift drukken en het is opgelost.
Nu hebben wij hier een nieuwe computer, en is het zo dat het toetsenbord echt ELKE keer overspringt op die verkeerde instelling, waardoor ik dus ook ontzettend vaak op alt+shit moet drukken! Op de lange duur wordt het heel vervelend. Vraag is dus: hoe moet ik de land/taalinstellingen bij het configuratiescherm aanpassen zodat het vanaf nu automatisch goed staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat er maar 1 taal instelling actief is en verwijder alle overige toetsenbordinstellingen (dus alleen US, geen UK, geen BE (Azerty) etc). Dan zou het moeten werken. Als een andere als US als standaard was ingesteld, moet je ze zelfs 2x verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De praktische oplossing is een permanente verwijdering van de linker CTRL-knop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hardware-defenestratie heeft waarschijnlijk een negatief effect op de algehele functionaliteit van de unit. De servicedesk raadt ten zeerste af deze rigoureuze, doch opluchtende maatregel te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval zou het niet helpen, want ik moet voortdurend wisselen om bijvoorbeeld éé en ë 's of juist @ en () te krijgen. Klopt ook geen hout van, weet ik, maar ik heb ze steeds afwisselend beiden nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK heb met de standaard-toetsenbordinstelling al jaren dat ik "gewoon" eerst het accent intik, en dan de letter. Dus '+e voor é, "+o voor ö, ~+n voor ñ, etc. Alleen de ç zit onder "AltGr+,", maar die gebruik ik toch lang niet zo vaak.
Je toetsenbord staat waarschijnlijk niet goed ingesteld bij taal. Hier moet VS-Internationaal in staan.