Zijn er externe videokaarten?

Een vriend van mij wil 2 beeldschermen aansluiten op een laptop. Maar heeft maar een hdmi aansluiting, hoe kan dit opgelost worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je hebt externe doosjes, die splitten je hdmi

je computer stuurt bijvoorbeeld 2048x768 uit, en dat word dan geslplitst, en gestuurd naar 2 schermen van 1024x768.

op deze manier kan je dus 2 schermen op 1 hdmi aansluiten, de startbalk en "fullscreen" lopen dan wel over allebei de schermen (dus handmatig op maat stellen vereist)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee die bestaan niet of je moet ze zelf maken als je een beetje handig bent. Maar eigenlijk hoort hij gewoon op het moederbord geklikt te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje handig, een TOP-monteur zul je bedoelen. (-:
Daar bestaan HDMI Splitters voor. Je hebt actieve en passieve. Zelf heb ik die gebruikt om een beeldscherm en een receiver aan te kunnen sluiten op een PS3. Was ongeveer 20 euro kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze bestaan wel hoor, zie bijvoorbeeld: http://www.salland.eu/product/1083849/startech-usb-3-0-to-hdmi-dvi-external-video-ca-usb32hde.html?ref=45

Maar spellen hierop spelen zal niet lukken, er is geen 3D versnelling oid. Verder is het ook mogelijk om een "normale" videokaart in een behuizing te stoppen en die op de laptop aan te sluiten: http://optimitza.cat/news/2009/07/01/vidock-2-are-external-graphics-cards-finally-here/ (dit is al een wat ouder bericht, ik weet niet of dit verder doorontwikkeld is).
gvrox