Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een router met een inwendig antenne (altijd) slechter dan een router met een uitwendig antenne?

Hallo,

Ik vroeg me het volgende af, is een router met
een inwendig antenne slechter dan een router
met een uitwendig antenne?
Met slechter bedoel ik dan instabiele wifi
en lage wifi snelheid.

Wat ik ook niet begrijp zijn de snelheden die op de routers staan vermeld. BV: Wireless snelheid tot 300 Mbps.
Maar een gemiddelde adsl gaat tot 20 MBps dus
waarom zo extreem hoge MBps?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.nu.nl/internet/2710219/kpn-gaat-snelheden-glasvezel-verhogen.html 300Mbps is dus al weer niet voldoende, je zal dan weer bedraad moeten gaan of een 600Mbps draadloos router moeten kopen. Daarnaast is het ook handig om op je interne netwerk bestanden te kopieren of video te streamen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi Raico,

een router met interne antenne is niet slechter, maar vermoedelijk zal de ontvangst wat minder zijn.
een externe antenne kan je op een gunstige plek zetten, voor mijn part op het dak. dat kan je met de interne antenne niet doen.
bij de interne antenne is de ontvangst is mogelijk wat minder. hoeft geen probleem te zijn, omdat de afstanden in huis klein zijn.

waarom die hoge snelheid?
welnu, wat tegenwoordig 'router' wordt genoemd, zijn eigenlijk drie apparaten: -1- modem -2- router -3- switch.
en juist voor die switch is de hoge snelheid bedoeld.
je kan in huis je (draadloze) netwerk de computers op hoge snelheid met elkaar verbinden.
internet is lang niet zo snel, maar wie weet komt dat in de toekomst nog wel een keer.

verder, als je een repeater gebruikt, halveert de snelheid.
dat geldt vooral voor de snelheid tussen de computers in het netwerk onderling. voor internet is ook die halve snelheid ruim voldoende.

groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Betekend dit dat de oude modem/router met 54 Mbps
niet meer voldoen aan de huidige (draadloze) netwerk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de modem heeft een IP adres van de provider.
vermoedelijk zal jouw (oude) modem niet werken op de aansluiting die jij van de providerhebt gekregen. vroeger was het een telefoonmodem, daarbij bepaalde jouw telefoonnummer het adres, nu is dat anders geregeld. het is mogelijk om de modem een ander IP adres te geven, maar dan moet je de firmware wijzigen.
ik weet niet hoe dat moet. de provider geeft de modem gewoonlijk gratis bij het abonnement. als het werkt, dan zou ik er niet veel drukte over maken.
groeten, Dré

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding