Kan mijn router niet configureren. Wat nu?

Wil mijn router configureren (of eventueel resetten naar fabrieksinstellingen), maar kan met geen mogelijkheid de pagina "192.168.0.1" openen, dit is het adres voor de routerconfiguratie. Heb het al op 3 verschillende pc's geprobeerd maar het wil nergens lukken. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Gewoon de stekker (voeding) eruit halen en een tijdje wachten. Als dat niet helpt: met een paperclip het hele zaakje resetten, moet ergens een gaatje zitten met "reset" erop. Daar paperclip indoen en drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je had gelijk, ik heb de stekker voor ca. 10 sec. uit de router gehaald en daarna weer aangedaan. Vervolgens kon ik dus wel op dat IPadres komen. Snap nog niet echt hoe ik nu verder moet maar ik ben weer een stap dichterbij. Ga wel wat uitproberen en als het niet lukt, dan stel ik wel weer een vraag. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Je computer is via netwerkkabel aan je router correct verbonden?

Heb je netwerktoegang volgens je computer, of zegt hij dat deze helemaal niet verbonden is?

Kan je ook eens vermelden om welke router het gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt omdat die PC's nu in een andere IP-range werken dan je router. Dan kun je hem niet bereiken.
Geef één van je PC's tijdelijk even een vast Ip-adres
IP: 192.168.0.1
NM: 255.255.255.0
GW: 192.168.0.1

Dan kun je erbij.
Hoe dat moet, dat vaste IP-adres:

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee, dat is niet goed. Dat is het enige IP-adres dat je even niet moet gebruiken. Moet zijn: 192.168.0.2 Sorry.
escape