Toetsenbord plaatst trema direct ', en niet op letter zoals ik wil, bijv: ë. Hoe kan ik dit veranderen?

Ik heb veel gelezen over de instellingen van het toetsenbord maar de Taal staat op Nederlands en het toetsenbord op Verenigde Staten (internationaal). Dit lost mijn probleem echter niet op. Ook als ik de toetsenbordinstellingen wijzig naar Nederlands, blijft hij de trema tekens direct plaatsten i.p.v. dat hij afwacht welke letter ik druk. Hoe kan ik dit veranderen? Ontzettend vervelend probleem maar helaas nog geen oplossing kunnen vinden die mijn probleem heeft verholpen.

Gr,

A.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
28.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat toets je precies? [ctrl+alt]['] en dan je letter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik druk gewoon de trema toets in, dan verschijnt deze meteen. Voorheen ( geen idee wat ik dus onbewust heb verandert) verscheen er dan niks tot ik bijv. de E indrukte en dan kreeg je ë. Maar nu verschijnen de puntjes (in de vorm van aanhalingstekens) direct.

Antwoorden (4)

En als je naar Configuratiescherm gaat en daar klikt op Eigenschappen toetsenbord. Dan plopt er een nieuw schermpje open en kun je Herhaalvertraging instellen die staat bij mij op het één na laatste streepje. Herhaalsnelheid staat op het allerlaatste streepje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op shift en dan op de ' toets drukken, daarna de letter, dan heb je ë
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas brengt dit geen verandering, het lukt me niet om de umlaut e te krijgen.
Shift+control zou het moeten doen. Als dat niet werkt, dan zal ik morgen even uitleggen wat je nog meer kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shift+control verandert het probleem niet. Toetsenbord verandert wel van/naar Nederlands/Verenigde Staten (internationaal) maar bij beiden toetsenborden hetzelfde probleem.
Links ctrl + links alt dan letter e geeft: é

De toets `~ (links van de 1) zet het trema teken boven de letter: è à ò of ã õ ( eerst de toets indrukken loslaten dan de letter)

Je kunt ook de extended ascii code gebruiken: linker alt ingedrukt houden en cijfercode ingeven. Bijv. alt + 137 geeft ë.
Ascii staat voor American Standard Code for Information Interchange en betekent zoveel als amerikaanse standaard voor informatie uitwisseling.

De extended ascii code is een combinatie van alt met een driecijferige code van 128 t/m 165 waarmee speciale letters en tekens worden weergegeven.
Zo geeft de reeks vanaf 224 t/m 238 Griekse letter weer.
Maar ook tekens die wel grappig zijn: ♪, ♫,☼,►,◄,♠♣♦♥,
☺☻♥♂♀ enz. kunnen ermee gemaakt worden.

De gehele ascii reeks loopt van 0 (=null) t/m 255(= blank)
Daartussen in zitten alle mogelijke grafische tekens en opdrachten die de computer begrijpt.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik vergat nog het woordje code in de vertaling van Ascii, sorry.