Kan ik een gewone autoradio-antenne gebruiken als WIFI antenne ?

Vraag zegt het al, en zitten er nog voor- of nadelen aan vast ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

Nee. Een antenne moet afgestemd zijn op de te ontvangen frekwentie. En auto-antenne is bestemd voor ca. 100 Mhz. Wifi gebruikt ca. 2,5 Ghz. Dus dat is een kansloos project.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks.

Andere antwoorden (2)

Je kunt het doen maar zult er weinig of geen voordeel aan hebben. Sterker nog: met een beetje pech geeft de aansluitkabel zoveel verlies dat je geen signaal meer overhoudt.
Afhankelijk van de configuratie van de antenne zal je wifi signaal zelfs kortgesloten worden.

Een simpele spriet of dipool met een goede coax kun je gebruiken om je wifi signaal door een muur heen te leiden.
Wil je een echte verbetering zul je een goede (richt)antenne moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat gaat niet werken. Je kunt voor veel access points losse antennes kopen die veel langer zijn.

En ... Zoek ook maar eens op wifi & springles. Voldoende inspiratie denk ik zo.