voorzover ik weet hebben videokaarten geen bewegende delen, en maken dus geen geluid. Wellicht heeft een nieuwe videokaart een eigen koeling, die zou geluid kunnen maken, of de voeding van je computer moet extra draaien om de kaart aan te kunnen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb zelf een NVIDEA Geforce 9400 GT een van de nieuwste, en die hoor je echt niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier in mijn pc ziet een 8600 gt met koeling maar die hoor ik niet. Wel weet ik dat er kaarten zijn waarbij men goedkopere ventilatoren gebruikt en die hoor je wel. Dit zijn vaak de kaarten die via goedkope internetwinkels worden aangeboden.

Als je pc herrie maakt is het meestal de voeding of de ventilator die voor koeling zorgt. Eventueel kan je nog een harde schijf horen spinnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt eraan wat voor kaart je hebt. De wat zwaardere kaarten kunnen meer rekenprestaties leveren, maar worden dus ook warmer (als je er gebruikt van maakt natuurlijk).

Die komen dan ook met een grotere koeler enz erop, en zullen als je bijvoorbeeld gaat gamen een redelijk stofzuiger effect kunnen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt er niet aan wat voor kaart je hebt. Maar wat voor koeling je hebt. Acieve of pasieve koeling. Verder is het kijken van te voren hoeveel decibel zo'n koeler produceert. Als je er niet tevreden mee bent. Kun je altijd nog kijken voor andere koelers voor op je vga kaart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt ervan af hoe nieuw de computer is. Als je een nieuwe computer koopt dan zal de video kaart weinig lawaai maken vanwege de nieuwe techniek die is gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de nieuwe kaarten van tegen woordig zijn uitgerust met zeer stille ventilatoren.
mocht jou kaart een ratelend of slepend geluid maken wordt het tijd om eens te kijken naar de hoeveelheid aanslag die er op de vinnen zit.
maar normaal maakt de kaart bijna geen geluid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoort de koeling die op je Graka zit wel een beetje, maar de voeding van je pc maakt toch denk ik het meeste herrie. Kijk daar eens naar als je je pc stiller wilt maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
active of pasieve koeling maakt een heel groot verschil.
Echter er zijn hele dure cooling-solutions te koop die je echt bijna niet hoort.

Bijv. een Scythe Musashi VGA Cooler
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt inderdaad aan de soort koeling.

Over het algemeen worden nieuwe koelingen steeds efficienter en produceren dus ook minder geluid.