Mijn northbridge licht los. Hoe los ik dit op?

Kan je dit oplossen hij zat al een tijd los maar nu licht ie er helemaal af. Kunnen reparateurs dit oplossen bijv. Mycom kunnen die dit???

Toegevoegd na 21 uur:
Mijn koeling is er helemaal af.
Kan je dit zelf oplossen of moet ik na de reperateur?

Toegevoegd na 21 uur:
Mijn koeling is er helemaal af.
Kan je dit zelf oplossen of moet ik na de reperateur?

Toegevoegd na 21 uur:
Mijn koeling is er helemaal af.
Kan je dit zelf oplossen of moet ik na de reperateur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan iets los lichten? Of bedoel je misschien het werkwoord liggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad ligt sorry voor de spellingsfout.

Het beste antwoord

Is het de chip zelf dat los is?
Of de koeling ervan?

Als het alleen de koeling is dat los is, dan is deze makkelijk te vervangen.

Als het de chip zelf is, dan wordt het een heel stuk lastiger (en duurder).
De chips zijn tegenwoordig, vrijwel altijd, vast gesoldeerd. Dit maakt het vrijwel onmogelijk om opnieuw vast te zetten.

Toegevoegd na 12 uur:
Afhankelijk van de type koeling kan je die zelf vrij makkelijk zelf oplossen. Meestal zijn de standaard koeler met click pennen vast gemaakt.

Ook kan je de koeling kan je vrij makkelijk zelf vervangen.
In de bron zijn een paar voorbeelden van koelers die je zou kunnen overwegen.

Toegevoegd na 12 uur:
Afhankelijk van de type koeling kan je die zelf vrij makkelijk zelf oplossen. Meestal zijn de standaard koeler met click pennen vast gemaakt.

Ook kan je de koeling kan je vrij makkelijk zelf vervangen.
In de bron zijn een paar voorbeelden van koelers die je zou kunnen overwegen.