Wat is een goeie gaming desktop? Mijn budget is 850 euro inclusief monitor.

Ik heb op engelse sites al deze vraag gesteld maar ze antwoorden allemaal in dollars en die kan ik niet bestellen... Ik wil een nieuwe desktop kopen met windows er op geinstalleerd. Ik wil de volgende games kunnen spelen:
- DayZ
- Minecraft
- Assassin's Creed 3
- Battlefield 3
- The Elder Scrolls: Online
- Crysis 3

De laatste 2 games zijn nog niet uit. Crysis 3 heeft een hele goeie videokaart nodig dus ik hoef die niet persé op High settings ofzo te spelen. Het liefst heb ik een GeForce GTX 660 videokaart, maar zolang ik deze games op Medium/High settings kan spelen is het goed. Het liefst een Intel i5 of een Intel i7 processor. Ik heb zelf niet echt goeie desktops met deze specs kunnen vinden. Dell heeft ze wel, alleen daar betaal je het meeste voor het merk zelf... Ik ga zelf geen computer in elkaar zetten, dus raad me dat ook niet aan :P Bedankt voor het lezen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Sowieso, als je weinig verstand van computers hebt, moet je geen eisen stellen. Gewoon het budget geven en aangeven wat je minimaal wil kunnen. 850 Euro kun je zeker een goede gamePC mee samenstellen. Als je niet zelf durft te bouwen, kan een webshop dat ook voor je doen. Dat kost echter wel geld, tussen de 25 en 50 Euro.

Je zegt dat je het liefst een i5 of i7 wil. Persoonlijk heb ik sinds kort een favoriet van AMD, de FX-8350. Presteert meestal beter dan de populaire i5 3570k. (Bron: http://teksyndicate.com/videos/amd-fx-8350-oc-vs-i5-3570k-oc-battle-continues)

Het voordeel is dat vergelijkbare moederborden voor AMD-sockets goedkoper zijn en dat AMD sockets langer aanhoud. Wil je over een jaar of twee jaar upgraden, dan moet je voor je Intel sowieso een nieuw moederbord kopen, terwijl de kans groot is dat dit voor de nieuwe AMD-CPU niet hoeft. De vraag is natuurlijk wel of op dat moment er een AMD CPU is waarnaar je wil upgraden.

Verder geef je niet aan of je de monitor en toetsenbord en muis al hebt of niet.
De videokaarten van AMD en Nvidia ontlopen elkaar niet echt per prijs. Momenteel heb je wel hele toffe bundels met AMD-videokaarten kwa games. Nvidia heeft het sinds gisteren ook, maar dat gaat dan over ingame-budget voor free-to-play games waar je dan ingame accessoires kan kopen. Vind ik persoonlijk niet zo interessant, maar wanneer je dat soort games speelt, jij misschien wel.
Maar misschien dat er ook heel scherp geprijsde kaarten zijn binnen dit segment. De 660 is high-tot-mid-range, en de concurrentie is daar hevig tussen alle fabrikanten. Dus ik zou ook hier niet kiezen voor een chip-fabrikant, maar gewoon voor de beste bang for buck, aangezien het verschil tussen Nvidia en MAD nihil is.

Toegevoegd na 4 minuten:
O wacht, je moet er een montor bij hebben, had je al aangegeven. Voor ongeveer 100 Euro kun je al een goede monitor hebben. Wel een TN-paneel, maar dat maakt niet veel uit. Voor gamen sowieso het beste. Wil je wat meer uitgeven (ongeveer 40/50 euro meer), dan kun je voor een IPS-schermpje gaan zodat de kijkhoeken ook wat beter zijn. Kwa kleurenechtheid en zwartwaarde moet je niet veel verwachten, maar dat maakt ook niet uit voor het gamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste is om een computer te laten bouwen, die voorgebouwde dingen zijn meestal te duur of niet geschikt voor jouw wensen. De site Tweakers heeft elke maand een best buy guide en die zijn echt in elkaar gezet door mensen met verstand van de zaak.

http://tweakers.net/reviews/2876/4/desktop-best-buy-guide-editie-januari-2013-mainstream-gamesysteem.html

Deze is iets boven je budget, maar als je de SSD en de extra koeler weglaat, kom je zo op een acceptabel bedrag. Bijna elke computerzaak bouwt computers voor +/- 50 euro, windows kost ook iets van 50 euro tegenwoordig. Ik denk dat je, als je bovenstaande configuratie een klein beetje uitkleedt, een perfecte computer hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan op de sony online webshop een eigen vaio desktop of laptop laten samenstellen met al je wensen enz.
En ook de behuizing en dan gaan zij voor jouw in hun fabrieken het maken en dan krijg je het opgestuurd:
Sony.nl
En dan naar webshop
En dan een basis kiezen (dus een gewone desktop)
En daar kan je videokaarten enzovoorts kiezen

Succes