Ik heb een draadloze internetverbinding dmv 2 routers, een in bij de pc en één bij de tv en tablet. Tv werkt maar tablet niet. Hoe kan dit?

De draadloze verbinding via een extra router (signaalversterker) werkt prima op tv en iphone. Het Android tablet ziet wel het signaal maar kan geen verbinding leggen. Ik heb de eerdere verbindingen verwijderd, maar het probleem is nog niet opgelost.

het gaat om een KPN internet verbinding.

Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Ik denk dat je een key moet invoeren bij netwerkverbindingen op je tablet om verbinding te kunnen maken omdat je verbinding waarschijnlijk beveiligd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens de modem uit het stopcontact te house voor ong 1 minuut daarna weer erin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee routers in 1 netwerk geeft geheid problemen zoals je hebt gemerkt. Je zal in de tweede router de DHCP server uit moeten zetten omdat er nu twee apparaten zijn die ip adressen uitdeelt. Om dat te doen moet je de tweede router bedraad aansluiten op een computer en er op inloggen via het betreffende ip adres. Omdat dat ip adres mogelijkerwijs hetzelfde is als van de eerste router zal je die even uit moeten schakelen. In de tweede router zal je even moeten zoeken in de opties naar de instelling om de DHCP server uit te zetten. Kijk ook meteen even of di router überhaupt in hetzelfde ip bereik zit als de eerste, anders gaat het nooit werken.
Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de dhcp server uit te schakelen maak je van de router een access point. en dat werkt wel. Als je die instelling niet aanpast zal het niet werken. Als je dat dus niet wil houdt het verder gewoon op.