Kan ik naast mijn Cisco wifi modem van Ziggo ook mijn Sitecom wifi router blijven gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja en nee, je kan je Sitecom niet blijven gebruiken voor het router gedeelte. Deze taak neemt je Cisco modem nu namelijk al op zich.

Je kan eventueel je Sitecom blijven gebruiken voor het Wifi gedeelte, waardoor je je Sitecom als Accesspoint zal gaan functioneren.
Dit doe je door een kabel van je Cisco modem een willekeurige poort (behalve je WAN-poort) van je Sitecom router te stoppen. Op deze manier verbind je je Sitecom met het internet.

Wat nu van belang is dat je de DHCP server van je Sitecom uitschakelt, om ip conflicten te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed antwoord, al hoeft de DHCP niet persee uit te worden gezet (maar dat puntje is geen - waard)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt er vanaf, als het Cisco modem ook al als DHCP server functioneert is het niet wenselijk als ook nog eens de Sitecom DHCP-leases uit loopt te delen in de zelfde ip range.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan wel

Ziggo geeft de optie om aan te geven dat jij dat router en wifi functie van jouw modem wilt laten uitschakelen en jouw eigen router wilt gebruiken ik heb dit zelf ook gedaan, omdat ik niet het wifi hotspot van Ziggo wilde hebben, en naast de router die in het modem zit, enkel mijn eigen linksys wilde gebruiken.

Ziggo zal dan op verzoek van jouw deze functie van je modem uit schakelen, zodat je jouw eigen netwerk apparatuur kan gebruiken. Mocht je zelf wel de hotspot van Ziggo beschikaar willen stellen voor publiek, dan kun je ook enkel de router uit laten schakelen door Ziggo, zodat je alsnog je eigen router kan gebruiken.