wat is anno 2013 een mini-pc?

ik kwam deze mini-pc tegen, maar kom er geen wijs uit wat het is, hoe het werkt, hoe je het aansluit, wáár je het op aansluit en wat je ermee kan. Voor mij ziet het eruit als een vierkant ding op een soort platform. Als omschrijving staat er enkel bij

"2GB,320GB,VGA,HDMI,WIFI,NO OS"

http://www.dixons.nl/computers/mini-pc-s/2889254/sapphire-mini-pc-edge-hd2-atom-d525.html#.UcBZQefJTO8

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"2GB,320GB,VGA,HDMI,WIFI,NO OS" 2GB RAM
320GB Harde schijf
VGA is een aansluiting
HDMI ook aansluiting
WIFI is gewoon draadloos internet
NO OS betekent inderdaad dat er geen besturingssysteem op zit

Het beste antwoord

Zo'n mini computer is ideaal om films mee te kijken, of om standaard internet- en tekstzaken op te regelen. Ze verbruiken minder stroom, zijn snel genoeg om de dagelijkse zaken op te doen, en om bijvoorbeeld zo nu en dan even facebook te controleren, een mailtje te schrijven en een brief te tikken. Door 'm te koppelen via de USB-poort aan je televisie of mobiele telefoon kan je daar het beeldscherm en toetsenbord van gebruiken.
Amadea
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
USB naar de televisie of smartphone ? Dat gaat echt niet lukken. HDMI naar TV wel, maar ik denk niet dat je je smartphone als beeldscherm kunt gebruiken. De rest klopt wel, voor de gewone taken werkt het prima, maar zware 3D spellen erop spelen zal niet gaan.