Waarom werkt de touchpad van de laptop niet, maar wel de externe muis?

ik heb een externe muis die je aansluit via de usb-invoer van de laptop. Als ik deze weer loskoppel, werkt het touchpad niet. Als ik mijn laptop opstart, werkt de muis wel, maar houdt het touchpad ermee op na enige minuten, en moet ik alsnog de externe muis aansluiten!

Hoe kan dit? En hoe moet ik dat verhelpen? Het is best irritant, ik heb namelijk niet altijd die externe muis nodig, bijvoorbeeld als ik buiten zit, heb ik hem niet nodig, en wil ik graag gewoon het touchpad kunnen gebruiken, maar die werkt nu niet. Ok

Ik heb windows8 en heb sinds kort een laptop, daarvoor had ik altijd een desktop en had ik vista. dus dit is nieuw voor mij.

Toegevoegd na 30 minuten:
Het is een Toshiba C855D-14M, behoorlijk nieuw.

http://www.itsonline.nl/Computer-en-Telecom/Computers/Notebook/Toshiba-C855D-14M/92/035215/#.Udu-P_nxo98

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Bij mijn laptop is het zo, vanaf het moment dat ik een externe muis aansluit wordt het touchpad uitgeschakeld. Van zodra ik de muis loskoppelt, kan ik terug werken met het touchpad.

! OPGELET !
Indien de benodigde software (programma die uw touchpad bestuurd) uitgeschakeld en/of verwijderd is, is het ook logisch dat deze niet gaat werken.

Best is om even de help-functie van Toshiba op te roepen op uw computer en even kijken wat Toshiba hier zelf van zegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je een vraag over je laptop, of welk apparaat dan ook stelt, is het raadzaam het merk en typenummer te vermelden, niet alles werkt altijd hetzelfde.

Bij veel laptops zit er bij de F-toetsen ook een touchpad tekentje, door de FN knop ingedrukt te houden en tegelijk op de F-toets met het tekentje van de touchpad te drukken kan je deze in en uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb bij deze mijn vraag uitgebreid. Ik heb de FN-toets gevonden. Bedoel je de F1, F2, F3, etc - toetsen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn excuses, ik had mijn antwoord bij de verkeerde geplaatst, ik ben ook nieuw hier. Ik heb even een afbeelding van jouw laptop opgezocht en vervolgens een handleiding van een laptop van een Toshiba laptop bekeken. Volgens de handleiding moet je de FN toets indrukken tegelijk met de F5 toets. Ik hoop dat dit werkt. Mocht dit geen soelaas bieden dan zou het een probleem met Windowsdrivers kunnen zijn, maar ik verwacht het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb ongeveer hetzelfde gehad. windows acht gebruikt nog steeds synaptics als driver voor het touchpad (als ik het goed heb) op google + synaptics touchpad problemen windows 8 kwam ik uit op http://nl.hardware.info/forum/threads/268760-synaptics-touchpad-problemen-windows-8 een iets ander probleem maar wellicht kan je je vraag ook op dit forum stellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
reactie was bedoelt onder de vraag ipv van een antwoord, keek even niet goed wat ik aanklikte.