Waarom krijg ik geen toegang tot mijn externe harde schijf?

Ik had op mijn oude computer een externe harde schijf aangesloten. Nu ik de computer niet meer gebruik, maar een laptop, wil ik de harde schijf aansluiten op de laptop. Alles goed aangesloten, stuurprogramma installeerde automatisch. Maar nu krijg ik de melding: niet toegankelijk, toegang geweigerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
7.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk OS heb je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik dacht dat ik wel wat weet over computers, maar OS?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Windows Vista
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@hub, bedankt!

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je externe schijf partitie als NTFS aangemaakt. Dit is een beveiligd bestandssysteem, waardoor een andere Windows installatie niet zomaar toegang heeft tot de schijf. Klik op onderstaande link voor een stappenplan.

Volg de stappen die staan onder Windows 7
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is gelukt tot 'How to Grant Permissions in Windows 7' , daarna kom ik er niet meer uit. Ik kan Properties nergens terug vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Properties is eigenschappen in NL