Hoe krijg ik de data van mijn oude harde schijf naar mijn nieuwe computer ?

Het moederbord van mijn computer heeft het begeven, maar de harde schijf is pas 3 maanden oud en heeft denk ik geen probleem.
Ik wil een nieuwe computer kopen met windows 7, maar op die harde schijf staat windows xp.
Weet iemand hoe je zoiets aanpakt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
7.5K

Het beste antwoord

Als het je alleen om de data gaat kun je de oude harde schijf in de behuizing van een externe harde schijf stoppen (of daar een speciaal aansluitsetje voor kopen).
Dat sluit je aan op je nieuwe PC. Vervolgens kopieer je je data naar de nieuwe harde schijf.
Als je ook je geinstalleerde programma's wil overzetten wordt het in Windows een beetje ingewikkelder (althans voor mij als Linux gebruiker).
Daar kan iemand anders je beter mee helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat mij alleen om de data en de email, programmaś overzetten is niet nodig.
Ik heb nu nog geen externe harde schijf, maar dat is zeker handig om er bij te hebben bij mijn nieuwe computer. Goeie tip !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de beste tip, zou ik zeggen.
je hebt alles van "vroeger" bij de hand, en je windows 7 werkt gewoon goed op zichzelf verder.

Andere antwoorden (3)

Dit is een heel fijne site die mij al vaak geholpen heeft.

Toegevoegd na 5 minuten:
En verder denk ik: harde schijf in de nieuwe computer plaatsen, en rustig kijken wat er gebeurt.
Win7 is (eindelijk!) een tamelijk intelligent besturingssysteem van de ramen-firma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Vind ik te ongericht als antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ook een slechte site die helpmij, krijg je altijd slechte adviezen!
Als je harde schijf niet te oud is kun je 'm vaak in je nieuwe computer bouwen.
Als het een goede computer is zit er vaak nog een plek onder de andere harde schijf waar je de oude dus in kan hangen en kan aansluiten met de kabels die in je computer zouden moeten zitten.
Kijk wel even of je oude harde schijf dan op 'slave' staat, hoe dat moet kun je meestal lezen op het plaatje op je harde schijf.
Je kan dan ook eventueel XP verwijderen.
Je kan 'm ook tijdelijk even in je computer aansluiten om je bestanden eraf te halen die je wilt bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook mooi +1
Als je een nieuwe computer koopt met een besturingssysteem kan je de "oude" harde schijf hier gewoon bij insteken. Zorg dat deze niet de eerste boot-priority heeft zodat de computer niet vanaf deze schijf (en dus WinXP) zal opstarten en je kan deze schijf gewoon benaderen vanuit je verkenner en de data eraf halen.