Vervangen cpu-ventilator laptop.

Bestaan er stille cpu-ventilatoren voor laptops? Heb een merklaptop Toshiba, goed toestel, maar die verdomde ventilator op de cpu toch ! Kan die worden vervangen door een stillere zoals bij desktops wel mogelijk is? Heb daar zelf nog niets over gevonden. Bestaan er fabrikanten van zulke stille coolers. Bijkomende vraag: hoe kan je in de bios de frequentie van de fan aanpassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Nee, daar jun je helemaal niets aan veranderen, in tegenstelling tot bij desktops. De laptop openmaken en de fan vervangen is trouwens ook voor fanatieke knutselaars een helse klus. Er worden geen silent fans voor gemaakt en je kunt het toerental niet softwarematig aanpassen. Hij moet vaak alle zeilen bijzetten om 'zijn hoofd koel te houden' en dat hoor je dan ook.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag werd duidelijk en volledig beantwoord. Waarvoor dank.

Andere antwoorden (1)

je kunt het wel software matig veranderen,kijk maar hier,of het ook wenselijk is om dat te doen is een andere vraag. http://www.almico.com/speedfan.php