Een notebook is kleiner (en meestal duurder) dan een laptop. Dat houdt niet in dat de twee vorige antwoorden niet kloppen, ik woon en werk in Amerika en we maken hier dat onderscheid. In het algemeen is een notebook dun (2,5 cm of minder) en licht (minder dan 2 kilo) en kan gemakkelijk en funktioneel in een hand worden vastgehouden. Schermgrootte in het algemeen diagonaal 12 inches (30 cm) of minder. Houd er rekening mee dat een noteboek over het algemeen minder snelle processors heeft, omdat door de kleine afmetingen de koeling beperkt is. Ter vergelijking: de Compaq EVO N410 is een notebook, de Compaq nx9008 is een laptop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist niet dat je in amerika woont..

Andere antwoorden (2)

http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-laptop-notebook.27199

http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-notebook-netbook.22894
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij dezelfde vraag was dit het beste antwoord (toevallig ook nog eens mijn antwoord :-) ):

Een laptop heeft zijn cooling aan de achterkant of zijkant en een notebook heeft zijn cooling aan de onderkant. Dit simpelweg om de laptop (lap=schoot) op schoot te kunnen gebruiken.

Bronnen:
laptopsnotebooks.nl/Laptops-Notebooks