Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

harde schijf

Mag men zowel de 4 pin molex als de S-ata kabel op de harde schijf aansluiten. Mag men dus die beide stroomkabels, die uit de voeding komen, allebei op de harde schijf aansluiten?
Mijn harde schijd is nu enkel aangesloten met de voeding via de 4 pin molex.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, volgens mij moet dat ook. De 4 pin molex geeft de stroom, de sata kabel geeft alleen de data door.

Je hebt twee typen: een sata kabel met sata+ voeding en een losse sata kabel waarbij je de 4 pin molex nog los moet aansluiten.

Ik heb net een nieuwe harddisk gekocht en kon die op twee plaatsen inbouwen. Op één plaats zat nog een 4 pin molex vlakbij en de sata kabel heb ik toen los aangesloten.

Toegevoegd na 6 minuten:
NB. Ik begrijp dat er ook SATA voedingsstekkers zijn en ook harde schijven die én een SATA voedingsconnector én een molex aansluiting hebben. In dat geval moet je maar één type aansluiten voor de voeding + de dataconnector.

Toegevoegd na 12 uur:
De 4 pin molex kabel en datakabel zijn zowel samengevoegd als los verkrijgbaar (zie afbeelding).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding