is dvi-i dual link hetzelfde als dvi-d dual link?

Hallo,

Ik wil een monitor voor mijn game pc gaan kopen. Ik wil de benq XL2720Z gaan kopen.
mijn videokaart is een nvidia gtx 970 4GB.

ik heb nog een scherm en dat wil ik graag via HDMI aansluiten (omdat er geen dvi op zit).

Mijn mijn nieuwe scherm wil ik via DVI aansluiten. Het scherm kan op 144Hz worden ingesteld. Nu is mijn vraag kan je met een dvi-i ook op 144hz spelen of kan dat alleen met dvi-d? Dual link uiteraard! Want op de kaart zit geen dvi-d.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

Het lijkt er op dat er een DVI-D kabel meegeleverd word. Anders is er ook nog de optie om Display port te gebruiken als je hier een kabel voor hebt.
De tabel van Wikipedia verteld mij ook niet veel meer, misschien jou wel?

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou ook dat andere scherm via VGA aan kunnen sluiten? De response tijd zou ietsjes trager zijn, ik weet niet hoe erg jij dat zou vinden. Ik neem namelijk aan dat dat een secundair beeldscherm word en de Benq je primaire.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, Er zit alleen geen VGA aansluiting op mijn videokaart. Zou ik dan m'n secundaire scherm evt. op mijn moederbord kunnen aansluiten. maar kan ik nou op 144 hz gamen met DVI-D of niet? bedankt alvast
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je dit het beste gewoon kan uittesten, ik kan er geen duidelijkheid over vinden op het internet, alhoewel het er wel op lijkt dat dit werkt kom je er maar op 1 manier achter. Anders heb je de optie nog om Display port te gebruiken voor je nieuwe Benq scherm. Die zal je dan helaas wel los moeten aanschaffen. Iemand op het bekende Tomshardware.co.uk forum geeft dit aan: 1) It should have a dual link DVI-D cable included.
2) I'm not sure what the difference is, but if they are both dual link DVI-D, they should both work. Both have very poor specification lists. A dual link DVI-D should be rated for 120hz at 1080p, not 85hz as listed. I far as I'm aware, all dual link DVI-D cables should support the same resolutions, but those listings are making me 2nd guess that. http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1696245/dual-link-dvi-cable-support-144hz-refresh-rate-monitor.html Volgens de volgende webshop is het wel mogelijk: Connector Type: DVI-D male to DVI-D male
1080p support Yes
Bandwidth: Dual Link
Maximum Resolution 2560x1600
Min Clock Freq. 21.76 Mhz
Max Clock Freq 165 MHz x 2
Max Throughput 9.9 Gbps http://www.monoprice.com/Product?
c_id=102&cp_id=10209&cs_id=1020902&p_id=2408&seq=1&format=2